کد خبر: ۷۸۱۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

البرزآنلاین: تغییرات مدیریتی اخیر در گروه خودروسازی سایپا امیدهای زیادی را میان کارکنان و کارگران این شرکت بزرگ خودروسازی کشور و همه فعالان و دست اندرکاران صنعت خودرو ایجاد کرده و از هم اکنون می توان منتظر روزهای طلایی این خودروساز بزرگ و پرآوازه کشور بود.

صنعت خودروی ایران با سابقه طولانی و حضور جمع کثیری از کارکنان و کارگران، خدمات بزرگی را برای اقتصاد ایران انجام داده و حمایت از آن برای همه ارگان ها و نهادهای تصمیم گیری در کشور امری بدیهی محسوب می شود، بر همین اساس و با توجه به تغییرات اخیر در سطح عالی ترین مقام مدیریتی سایپا به عنوان یکی از دو شرکت اصلی خودروسازی کشور و تاکید سعید مدنی مدیرعامل جدید بر به جریان انداختن سریع تر تیراژ تولید خودرو با رعایت اصل کیفیت، در ابتدایی ترین روزهای حضور در این مجموعه، بارقه های امید برای بازگشت سایپا به روزهای طلایی خود را در دل کارکنان و کارگران این مجموعه ایجاد کرد.
مدنی در جریان سخنرانی خود در مراسم معارفه اش در میان اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سایپا مهم ترین هدفش را بازگرداندن وضعیت تولید خودرو به حالت عادی ذکر می کند و با توجه به سابقه اش در صنعت خودرو کشور و شناخت بسیار دقیق و ظریفی که از موضوعات مربوط به این صنعت دارد به خوبی بر این مساله اشراف دارد که صنعت خودرو ایران با همه بزرگی و غول پیکری آن حیاتش منوط به تولید و فروش است تا بتواند با جذب سرمایه خود را زنده و پویا نگه دارد.
وی به خوبی می داند که اگر نبض تولید خوب نزند قبل از همه شرکت های قطعه سازی از کار خواهند افتاد و پس از آن بحران به سراغ خودروسازان می آید، در همین راستا تاکید اصلی او بر تولید نشان می دهد که تا چه حد مشکل را شناخته و در صدد رفع آن است.
بدنبال این موضوع اولین جایی که خارج از ساختمان سفید در کیلومتر 15 جاده مخصوص حضور پیدا می کند نشست هم اندیشی و ارائه راهکار با مدیران ارشد شرکت های قطعه سازی است، جایی که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند تا نشان دهند تا چه حد در حمایت از صنعت خودروسازی ایران و مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا جدی هستند.
این جلسه که با ابتکار و تشخیص مدنی برگزار شد، همانند سوپاپ اطمینانی بود که بر درب دیگ جوشان شرایط بحرانی وضعیت تولید و عدم توانایی شرکت های قطعه ساز برای تامین زنجیره تولید خودرو و همچنین ناتوانی سایپا در تامین نقدینگی مورد نیاز قطعه سازان عمل کرد و ضمن تلطیف فضا و بهبود روابط سایپا با قطعه سازان منجر به دستیابی به تفاهم و تصمیمات مشترک و مورد رضایت طرفین بود، ضمن اینکه هم رییس سازمان گسترش و نوسازی و هم نمایندگان مجلس در سخنان خود مکرراً ضمن حمایت از برنامه های مدنی به عنوان مدیرعامل سایپا و تصمیم گیرنده ارشد این گروه، آمادگی خود را برای استفاده از تمام ابزارهای موجود با هدف ارائه هرگونه کمک به خودروسازان و قطعه سازان اعلام کردند.
مدنی نیز در این همایش پس از شنیدن درد دل های قطعه سازان بر لزوم ایجاد نگرش جدید برای دستیابی به نقطه مشترک با قطعه سازان تاکید می کند و می گوید که هر دو طرف باید امیدوار باشند و بدانند که تنها با داشتن نیت خیر و تفکر مثبت می توانند بر مشکلات فائق آیند، او به قطعه سازان اطمینان می دهد که برای رفع مشکلات به وجود آمده و پرداخت مطالباتشان تلاش خواهد کرد که همین گفته های او مانند آبی بر آتش عمل کرده و باعث امیدواری قطعه سازانی شده که این روزها با غول بزرگ مشکلات سرشاخ هستند و خطر تعطیلی بسیاری از آنان را تهدید می کند.
این نشست علاوه بر این که باعث بازگشت آرامش به میان قطعه سازان شد، امیدهای زیادی را هم در دل آنان ایجاد کرد که در روزهای آتی خبرهای خوشی از پرداخت طلب هایشان به گوش برسد، ضمن اینکه از درون سایپا شنیده شده خطوط تولید وضعیت نسبتاً بهتری در قیاس با قبل از تعطیلات تابستانی پیدا کرده و آمار تولید خودرو در این شرکت در حال افزایش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
GERMANY
۰۲:۲۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
اگر مدیران ارشد وبالاخص کارمندان عزیزی که در ساختمان سفید(آخ ببخشیدکاخ سفید این لقبی است که کارگران سایپیائی به این ساختمان داده اند)کمی از پاداشهای میلیونی خود بگذرند ونگیرند وبا باندبازی کارگران بدبخت را تعدیل نیرو نکنند می توان بدون کمک دولت وبا خود کارگران این مشکلات را حل کرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها