کد خبر: ۷۸۰۴۰
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر موضوع جدیدی با عنوان جشن به مناسبت طلاق در جامعه مطرح شده و برخورد نشدن و بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به این موضوع زنگ خطری برای کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی پیش ‌از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: پس از اینکه موضوع مربوط به طلاق توافقی به عنوان امری مذموم در میان مردم رایج شد این موضوع آسیب‌های متعدد و مختلفی را برای جامعه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه البته رایج شدن این موضوع در جامعه با مبانی اعتقادی و فرهنگی کشور هم‌خوانی ندارد، ادامه داد: این روز‌ها مردم در سطح جامعه شاهد بروز موضوع جدیدی با عنوان برگزاری جشن به مناسبت طلاق هستند.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برگزاری جشن برای طلاق یک پدیده غربی است و این جشن به دلیل فرار از مسئولیت‌ها در میان افراد برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسائل مربوط به جنبه‌های خواستگاری و روابط نامشروع در میان دختران و پسران به عنوان ریشه و دلیل اصلی این موضوع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در مقابل پدیده برگزاری جشن به مناسبت طلاق به صورت جدی بایستند، اضافه کرد: مسئولان در صورتی که به صورت جدی با این موضوع برخورد نکنند سبب پدید آمدن یک ناهنجاری و ضد ارزش در جامعه می‌شود و بی‌تفاوتی نسبت به جشن به مناسبت طلاق سبب عادی شدن آن در میان مردم می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع جدیدی با عنوان جشن به مناسبت طلاق در جامعه مطرح شده و برخورد نشدن و بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به این موضوع زنگ خطری برای کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: طلاق امری مذموم است و مردم نباید با برگزاری جشن به مناسبت طلاق امری ضد ارزش را در جامعه رواج بدهند.

وی با تاکید بر اینکه زن و مرد پس از طلاق هیچ احساس امنیتی نمی‌کنند و در گذشته پس از وقوع طلاق میان زن و مرد بحث ازدواج مجدد آنها مطرح می‌شده است، افزود: اما در حال حاضر آمار‌های طلاق به صورت چشم‌گیری افزایش یافته و افراد مطلقه سالیان سال به صورت مجرد زندگی می‌کنند که این موضوع آسیبی برای جامعه است.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در گذشته رفتار خانواده و جامعه با افرادی که طلاق می‌گرفته‌اند تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر با برگزاری جشن به مناسبت طلاق تمام ارزش‌های موجود در جامعه در زمینه ازدواج و مذموم بودن طلاق پایمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که با برگزاری جشن به مناسبت طلاق در کشور برخورد نشود، ناهنجاری‌های غربی به سرعت در جامعه رشد می‌یابد، اظهار کرد: زنگ خطر این موضوع باید برای مردم و مسئولان به صدا درآید و برخورد نشدن با آن آسیب‌های بسیاری را برای جامعه دربر دارد.

قربانی با بیان اینکه مسئولیت‌های کلان فرهنگی کشور در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که این افراد هیچ‌گونه سابقه فعالیت فرهنگی ندارند و برخی از این افراد نوشتن فرهنگ را به معنای واقعی نمی‌دانند، ادامه داد: این افراد تنها به دلیل داشتن روابط قومی و خانوادگی بر کرسی مدیریتی فرهنگی نشسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حساسیت لازم را نسبت به مسئولان و مدیران فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: اصفهانی‌ها از سال‌های گذشته با کم‌آبی و موضوع خشک‌سالی مواجه هستند و مسئولان باید با استفاده از راهکار‌های نوین به برطرف شدن بحران‌های ناشی از خشکسالی بپردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها