کد خبر: ۷۸۰۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
میلیونها آمریکایی با تقلب های بانک ها ، خانه هایشان را از دست می دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مصادره خانه ها در آمریکا به یکی از دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است.

شهر لس آنجلس یکی از مناطقی است که در آنجا این روند ادامه دارد. درواقع، فعالان آمریکایی می گویند باآنکه روند مصادره خانه ها در این شهر در ایالت کالیفرنیا شدت گرفته است مقامات مسئول هیچ کاری برای مقابله با این روند انجام نمی دهند.

کالیفرنیا بیشترین آمار مصادره خانه ها را در آمریکا دارد. این مشکل در بخشهایی از این ایالت به حدی حاد شده است که در ماه گذشته دو شهر این ایالت خواستار آن شدند که تدابیری برای محافظت از آنها درمقابل ورشکستگی اتخاذ شود.

دادستان کل این ایالت به مردم این منطقه قول داده است به آنها کمک کند تا بانکها نتوانند به راحتی خانه های آنها را به علت بدهی های مسکن ، مصادره کنند اما تاکنون هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است. کنگره ایالتی کالیفرنیا ، قانونی را برای محافظت از خانه های این افراد و جلوگیری از مصادره آنها به تصویب رسانده است اما این قانون از اول ژانویه سال آینده اجرایی خواهد شد.

درنتیجه ، افرادی که تا آن تاریخ خانه هایشان را در معرض خطر مصادره می بینند مشکل جدی دارند و تنها می مانند.

کارلوس ماروگین فعال آمریکایی در این خصوص گفت:« روز به روز شمار بیشتری از مردم آمریکا  خانه هایشان را از دست می دهند. مالکان خانه ها نمی توانند از امکانات قانونی درباره اعتبارات رهنی بهره مند باشند که به افرادی مربوط می شود که در بازپرداخت وام مسکن خود با مشکل برخورد کرده اند.

دادستان کل کالیفرنیا هجده میلیارد دلار از بانکهای ملی کشور دریافت کرده است تا از آن برای کمک به حل مشکل مصادره خانه های مردم استفاده شود و درواقع مردم از محل این کمکها ، استفاده کنند اما عملا این پول به بانکها داده می شود. مردم از این کمکها بهره مند نمی شود بلکه روز به روز مشکلات آنها بیشتر می شود. آنها خانه هایشان را از دست می دهند.نظام بانکی و بانکداران آمریکایی از مردم سوء استفاده می کنند.»

مردم آمریکا در اعتراض به مصادره خانه ها ، در مناطق مختلفی از ایالت کالیفرنیا چادرهای اعتراضی خود را برپاکرده اند. آنها می گویند قربانی تقلب در روند مصادره خانه ها هستند.باوجود این ، پلیس با این معترضان به شدت برخورد می کند.

یک شهروند آمریکایی در این باره گفت:« نوع برخورد پلیس آمریکا با معترضان به گونه ای است که گویا آنها مجرم و تبهکار هستند و نه اینکه بانکها مجرم باشند. این وضع تاسف آور است. نمی توان این روند را ادامه داد. چگونه بانکها می توانند به این اقدامات ادامه بدهند بدون آنکه مشکلی برایشان پیش بیاید. چرا هیچیک از مدیران ارشد بانکهای بزرگ به علت اقداماتشان دستگیر نشده اند؟»

مردم لس آنجلس با برپایی تظاهرات درمقابل دفتر کار دادستان کل ایالت کالیفرنیا، اعتراض خود را به عملکرد او هم در این زمینه اعلام می کنند. معترضان می گویند تازمان انجام تحقیقات کامل درباره روند مصادره خانه ها در آمریکا ، باید این روند کاملا متوقف شود.

کارلوس ماروگین گفت:« ما خواهان اجرای عدالت درباره مردم هستیم. اگر عدالت در کشور وجود داشته باشد، اجازه داده نمی شود که بانکها چنین برخوردهایی با مردم داشته باشند. باید توجه داشت که بحران مسکن سبب کند شدن روند بهبود اوضاع اقتصادی کشور می شود.»

تاکنون بیش از یک میلیون خانه در ایالت کالیفرنیا مصادره شده است. کارشناسان پیش بینی می کنند با ادامه این روند هفتصد هزار خانه دیگر در  این ایالت  مصادره شود که رقم بسیار زیادی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها