کد خبر: ۷۷۹۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

نگهبان:  محققان امنیتی از جاسوس افزاری به نام FinFisher سخن می گویند که توسط یک گروه بریتانیایی ساخته شده و می تواند کنترل تلفن های هوشمند را در اختیار هکرها قرار بدهد. این جاسوس افزار می تواند به آیفون و سیستم عامل بلک بری نفوذ کند.

این نرم افزار قادر است به صورت مخفیانه میکروفن دستگاه را روشن نموده و موقعیت تلفن را با کمک جی پی اس مشخص نماید. در کنار آن قادر به دیدن متن ایمیل ها، پیامک ها و حتی تماس های صوتی است.

اوضاع وقتی بدتر می شود که بررسی محققان امنیتی نشان داده این جاسوس افزار می تواند روی دیگر سیستم عامل های تلفن هوشمند نیز فعالیت کند و مشخص شده نسخه هایی برای ویندوز موبایل و اندروید هم وجود دارد. به نظر می رسد فعلا این جاسوس افزار روی سیستم عامل ویندوز فون فعالیت نمی کند.

جان اسکات که یک محقق و دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا است، می گوید با این حساب مردم یک ابزار مراقبت درون جیب های شان دارند. ابزارهایی وجود دارد که می تواند میکروفن تلفن شما را روشن کند و کار ردیابی تان را انجام دهد.

شرکتی به نام «گاما» کار طراحی این جاسوس افزار را انجام داده. کار این شرکت تولید نرم افزارهای امنیتی است و گفته شده این جاسوس افزار در اختیار برخی دولت ها قرار گرفته است. تیم تحقیقاتی شواهدی از استفاده از این جاسوس افزار را در ۱۰ کشور مختلف به دست آورده است. اما در عین حال می گوید که نسخه هایی از این جاسوس افزار به بیرون درز کرده و احتمالا حالا در دست افراد مختلفی قرار دارد.

نصب جاسوس افزار FinSpy به سادگی صورت می گیرد. کافی است  کاربر روی یک لینک کلیک کرده و به نصب یک اپلیکیشن ترغیب شود که به نظر یک اپلیکیشن دیگر می آید. اما در واقع FinSpy درون آن مخفی شده است.

همین موضوع سبب شده که محققین امنیتی به کاربران تاکید اکید کنند که روی لینک ها ناشناس کلیک نکرده و هرگز از منابع غیر قابل اعتماد اپلیکیشن نصب نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها