کد خبر: ۷۷۹۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا از ابتدای امسال ، شاهد کاهش 30 درصد آلودگی هوا در شهر تهران هستیم.
به گزارش 598 ، علی محمد شاعری ˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا با همکاری وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای مربوط در هشت کلان شهر کشور در حال اجراست.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا گازهای آلاینده به ویژه منواکسید کربن است که با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا انتشار این گاز تا حد بسیار زیادی مهار شده است و در حال حاضر مشکل جدی از لحاظ گاز منواکسید کربن در کلان شهرها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی ما در آلودگی هوا ، گازها نیستند بلکه ذرات معلق هستند که اقداماتی هم در راستای مقابله با آن ها در حال اجرا است.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توزیع سوخت یورو۴، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش مصرف سوخت،‌ مدیریت حمل و نقل ترافیک شهری، توسعه فضای سبز، معاینه فنی خودروها، عدم ارایه خدمات عمومی به خودروهای فرسوده، برخورد جدی با خودروهای دودزا و گازسوز و برخورد با صنایع آلاینده برخی از مفاد طرح کاهش آلودگی هوا است .

به گفته وی طرح جامع کاهش آلودگی هوا از ابتدای امسال به منظور اجرا به استانداری ها و مراکز ذی ربط در زمینه محیط زیست هشت کلان شهر کشور از جمله تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان ابلاغ شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها