کد خبر: ۷۷۸۸۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۱
يک عضو کنگره امريکا گزارش‌ها در مورد مشاجره لفظي نخست وزير رژيم اسرائيل و سفير امريکا در تل آويو در مورد برنامه انرژي هسته‌اي ايران را تاييد کرد.

مايک راجرز، رئيس کميسيون اطلاعات مجلس نمايندگان امريکا در گفت‌وگو با راديو ميشيگان، گزارش‌هايي را مبني بر اين‌که بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل و دان شاپيرو، سفير امريکا در تل آويو ماه آگوست طي نشستي در بيت‌المقدس در مورد ايران مشاجره لفظي داشتند، تاييد کرد.
 
راجرز نيز خود در اين نشست جنجال‌برانگيز حضور داشت.
 
گزارش‌ها حاکي از اين است که نتانياهو اين نشست را با انتقاد از واشنگتن به دليل ترجيح دادن مجراهاي ديپلماتيک بين امريکا و ايران آغاز کرد.
 
نتانياهو گفت: «اوباما و مقامات (دولت) وي، به جاي تحت فشار قرار دادن موثر ايران، ما را براي حمله نکردن به تاسيسات هسته‌اي اين کشور مورد فشار قرار مي‌دهند.»
 
شاپيرو در مقابل نتانياهو را به تحريف موضع اوباما متهم کرد.
 
با وجود اين، کاخ سفيد بعد از برگزاري اين نشست فورا اين گزارش‌ها را رد کرد و شاپيرو نيز آن‌ها را تکذيب کرد.
 
راجرز با بيان اين‌که اين مشاجره بين مقامات امريکا و اسرائيل در سطوح عالي بي‌سابقه بوده است، افزود، مقامات اسرائيل به دليل موضع باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا در قبال ايران، حيران بوده و در بلاتکليفي قرار دارند.
 
بر اساس گزارش‌هاي قبلي، يک منبع که در نشست ماه آگوست شرکت کرده بود، نتانياهو را در جريان اين نشست بسيار خشمگين و مضطرب توصيف کرد.
 
رژيم اسرائيل اخيرا همزمان با افزايش تهديدهاي خود عليه ايران با اين ادعاي کذب که برنامه انرژي هسته‌اي اين کشور بعد نظامي دارد، چندين رزمايش و مانور نظامي برگزار کرده است.
 
ايران ضمن رد اتهامات، مي‌گويد، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان‌پي‌تي) و عضوي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حق توسعه و دست‌يابي به فن‌آوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز را دارد.
 
مقامات ايران همچنين گفته‌اند که هرگونه اقدام تجاوزکارانه عليه جمهوري اسلامي با پاسخي کوبنده روبرو خواهد شد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
down wihte usa
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها