کد خبر: ۷۷۸۸۲
زمان انتشار: ۱۷:۰۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

به گزارش فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، رهبر بزرگترین اتحادیه تجاری انگلیس دولت این کشور را به برگزاری اعتصاب‌های هماهنگ و سراسری اتحادیه‌های مختلف این کشور تهدید کرد. وی خشم مردم از کاهش دستمزد‌ها و مستمری بازنشستگی را عامل این اعتصاب‌ها اعلام کرده و گفته است که دولت با سیاست‌ها خود، انگلیس را در مسیر فقر قرار داده است.

«لن مک‌کلاسکی»، دبیر کل اتحادیه «یونیت» است که می‌گوید «واقعا احتمال» اعتصاب‌های بیشتر پیش از پایان سال جاری وجود دارد، که این اعتصاب‌ها ادامه‌ای است بر حرکت اعتراضی نوامبر گذشته که کارکنان بخش‌های عمومی، در اعتراض به اصلاحات مستمری بازنشستگی، به صورتی هماهنگ دست از کار کشیدند.

وی افزوده است که مسئله مستمری بازنشستگی کارکنان بخش‌های سلامت، آموزش، و خدمات شهری به صورت موضوعی حل نشده باقی مانده و همین امر منجر به آن شده تا این احتمال وجود داشته باشد که این کارکنان در چند ماه آینده مجددا دست به اعتصاب سراسری بزنند.

مک‌کلاسکی این صحبت‌ها را در آستانه اجلاس سالانه این اتحادیه که قرار است روز یکشنبه در بیرمنگام آغاز شود، عنوان کرده و خواستار تغییری بنیادی در جهت‌گیری‌های دولت شد تا بتوان اقتصاد انگلیس را از رکود خارج کرد.

اتحادیه «یونیت» قرار است هفته آینده برای افزایش یک پوندی حداقل دستمزد کارگران به دولت فشار بیاورد تا از این طریق بتوان قدرت خرید این کارگران را افزایش داد.

او افزوده است: «پیام ما، رشد و عدالت اجتماعی و مخالفت با مسیر دولت به سمت فقر است».

بررسی که در میان 350هزار عضو این اتحادیه انجام شده، نشان می‌دهد که یک نفر از هر 8 عضو اتحادیه «یونیت»، یک نفر آن‌ها در پایان هر ماه مجبورند برای تامین هزینه‌های خود از شرکت‌های وام‌دهنده کمک بگیرند، و همین امر هم بدهی‌های سنگینی را برای آن‌ها به بار آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها