کد خبر: ۷۷۸۵۶
زمان انتشار: ۰۲:۰۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۱
خبرنامه دانشجویان ایران: انقلابیون لیبی مدعی اند هناء دختر خوانده معمر قذافی رهبر مقتول لیبی كه قذافی مدعی بود ۲۵ سال پیش و در شش ماهگی در حمله هوائی نیروهای آمریكایی كشته شده است هنوز زنده است
 

به گزارش فرهنگ به نقل از مرکز اسناد منابع خبری لیبی پس از سقوط مقر قذافی در باب العزیزیه طرابلس به اسنادی دست یافتند كه نشان می دهد هناء قذافی هنوز زنده است.
اسناد نشان می دهند كه هناء در طول این ۲۵ سال به عنوان پزشك در غرب طرابلس مشغول به كار بوده و مسئولیت های رسمی درمانی داشته است. در سال ۱۹۸۶ طی اختلافاتی با آمریكا تعداد زیادی هواپیمای آمریكایی به طرابلس و بنغازی یورش برده و بخشی از مقر قذافی موسوم به باب العزیزیه در طرابلس تخریب می شود.

در این حملات ۳۷ نفر كشته و ۱۶۰ نفر زخمی شدند، قذافی نیز در حالی كه جسد دختر شیرخواره ای را به رسانه ها نشان می داد مدعی شد كه دخترخوانده شیرخوارش هناء در این بمباران درگذشته است. و از آن روز هناء به عنوان یك اسطوره در لیبی مطرح شد و سازمان ها و نهادهای متعددی به نام وی نامگذاری شدند.

پس از سقوط باب العزیزیه در سال ۲۰۱۱ اسنادی بدست آمد كه طی آن معارضان معمر قذافی مدعی شدند هناء هنوز زنده و احتمالا با همسر و دختر قذافی از لیبی خارج شده است. در این باره معارضان به چند دلیل اشاره می كنند: نخست) در شش ‍‍ژوئن ۱۹۹۹ خبرگزاری دولتی چین شینهوا خبر و تصویری از معمر قذافی و رهبر سابق آفریقای جنوبی نلسون ماندلا منتشر كردند. در این تصویر به جز قذافی همسرش صفیه فركاش و تنها دخترش عائشه بر سر میز غذا در خیمه ای در باب العزیزیه دیده می شدند، در كنار ایشان دختر نوجوان ۱۴ ساله ای نیز حضور داشت كه در خبر از او با نام هناء یاد شده بود.

دوم: در اواخر فوریه سال ۲۰۱۱ روزنامه "فیلت آم سونتاگ” چاپ یكشنبه روزنامه "دی فیلت” آلمان طی گزارشی نام ۲۳ تن از نزدیكان قذافی كه حساب های بانكی شان در سوئیس مسدود شده بود را منتشر ساخت. نفر هفتم این لیست كسی نبود جز دختر جوانی با نام هناء قذافی متولد ۱۱ نوامبر ۱۹۸۵ این در حالی است كه بانك های سوئیسی برای مردگان یا كسانی كه خود در شعب بانك حضور نداشته باشند حساب بانكی باز نمی كنند.

سوم: در اوایل آگوست ۲۰۱۱ انقلابیون بر اسنادی سری در زیرزمین سفارت لیبی در انگلستان دست یافتند كه نشان می داد یك دندان پزشك انگلیسی در سال ۲۰۰۸ برای درمان دندان دختری با نام هناء قذافی به لیبی سفر كرده است. در این سند آمده كه سفیر وقت لیبی در انگلستان عمر جلبان شخصا ترتیب انتقال دكتر استیفن هابسون به طرابلس را داده است. دیلی تلگراف پس از به دست آمدن این اسناد پس از یافتن این پزشك انگلیسی طی ایمیلی از وی خواست تا توضیحاتی در باره این سفر بدهد، اما وی به دلیل عدم برملا ساختن اسرار بیماران از اظهار نظر خودداری كرده و در نهایت اظهار داشت كه "هیچ چیزی را نمی توان از عالم احتمالات دور داشت”…

اما سند دیگر، گواهی شورای فرهنگی انگلستان در غرب طرابلس می باشد كه در باب العزیزیه یافت شد و طی آن گواهی شده بود كه هناء قذافی در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۷ دوره ۵۵ روزه زبان انگلیسی را تحت نظر مدیر دوره آموزشی زبیده شیبانی گذرانیده است.


گواهی پایان دوره زبان انگلیسی به نام هناء معمر قذافی

سند دیگری كه انقلابیون مدعی اند نشان دهنده زنده بودن هناء است، گواهی مشاركت وی در امتحانات دانشكده پزشكی دانشگاه الفاتح طرابلس در ۳ اكتبر ۲۰۰۵ می باشد.

 


سند دیگر عكسی است كه او را با لباس پزشكی در كنار عائشه قذافی نشان می دهد كه به تصویر او در دیدار ماندلا بسیار شبیه می باشد.
همچنین اخیرا یك پاكت نامه یافت شده كه بر روی آن سفیر وقت لیبی در لندن (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵) محمد بلقاسم آرزوی سفر خوشی برای هناء معمر قذافی و همسرش در لندن كرده بود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها