کد خبر: ۷۷۷۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
همزمان با سي و يكمين سالگرد شهادت آيت‌الله قدوسي و عروج سرافرازانه فرزند او، هم‌رزم مدافعان خونين هويزه شهيد محمدحسن قدوسي و در آستانه سالگرد رحلت حكيم الهي علامه طباطبائي، خانواده شهيد قدوسي با انتشار اطلاعيه‌اي خواستار پرداختن به حقيقت‌ حال بزرگان و احياء طريقه تفكر آنان شد.

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی در اين اطلاعيه ضمن اشاره به شرايط دشوار اقتصادي و اجتماعي كشور، آمده است: وضعيت فكري و فرهنگي نيز بهتر از اين نيست. از يكسو نسل جوان ما كه در اين نظام به دنيا آمده‌اند و در اين شرائط رشد و پرورش يافته‌اند دچار ترديدها و سوالات و ابهامات بنيادين هستند. از سوي ديگر، مديريت فرهنگي در طول ساليان نه تنها نتوانسته بسياري از معضلات سابق را حل كند بلكه مشكلات جديد و حادي ايجاد كرده است.

تكيه بر شعار به جاي شعور و مناسك به جاي معارف و ديانت سطحي و قالبي به جاي محتوايي و عمقي نه تنها به جايي نرسيده بلكه باعث شده كه در اذهان نسل جوان و اهل فكر شك و ترديد نسبت به بنيادهاي فكري و اعتقادي ايجاد شود و نتيجه آن انبوهي از ابهامات و ترديدهائي است كه بسياري از محافل فكري و فرهنگي و اذهان نخبگان را فراگرفته است و مديران فرهنگي جامعه سعي در پوشاندن آن مي‌كنند و با فراگيركردن شعارهاي سطحي و فراخواندن انبوه انسان‌هائي كه چه بسا با عمق فاجعه آشنا نيستند، گاه چنان فضا با هياهو پوشانده مي‌شود كه دلسوزان ديانت و نظام امكان و قدرت سخن گفتن پيدا نمي‌كنند.

خانواده شهيد قدوسي در اطلاعيه خود افزود: سخن‌پراكني‌هايي كه تناسبي با مشي و نظر بزرگان روحانيت و ديانت ندارند عرصه‌هاي تبليغ را چنان درمي‌نوردند كه گاه مراسم عزاداري سالار شهيدان با سخيف‌ترين كلمات آلوده شده و كسي را ياراي اعتراض به آنان نيست.

اين اطلاعيه در پايان تاكيد كرده است: نگاهي دوباره به شخصيت‌هاي ارزشمند اين مرز و بوم همچون علامه طباطبائي نمي‌تواند در قالب مراسم تشريفاتي و انبوه‌سازي‌هاي رسانه‌اي صورت گيرد. بايد به مدرسه فكري آنان توجه نموده و دانست كه نظام عقلاني و ديانت اعتدالي اين متفكر دلسوخته همچون بسياري از سنت‌هاي ديانت اصيل اسلامي و تمدن بزرگ ايراني تنها چاره براي برون رفتن از اين بن‌بست در حال انفجار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها