کد خبر: ۷۷۶۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
برخي از اعضاي باند خانه منحله سينما، تحرك جديدي را براي جلوگيري از شكل گيري صنوف قانوني سينما و تقابل با دولت آغاز كرده اند.
به گزارش كيهان، عناصر ياد شده كه در بين آنها يكي از اعضاي سابق حزب توده ديده مي شود، در گفت وگو با يك روزنامه ليبرال سينمايي، مدعي شده اند در دولت آينده خانه سينما احياء خواهد شد!
 
اين ادعاها در حالي است كه:
 
اولاً: خانه سينما طي روند قانوني قضايي، به دليل عدم ثبت قانوني و نيز اعمال تغييرات غيرمجاز- و البته با مقاصد سياسي مانند حذف بندهاي مربوط به التزام به تقوا و جمهوري اسلامي- در متن اساسنامه، منحل اعلام شد. حال بايد گفت دولت آينده چگونه و با كدام مستمسك قانوني مي تواند حكم به احياي تشكلي دهد كه از ريشه غيرقانوني است و برخي از اعضاي هيئت مديره آن داراي فعاليت هاي ضد ايراني و ضد ديني اند؟
 
دوم؛ چه كسي تضمين داده است كه دولت آينده از باند انحصارطلب و قانون شكن خانه منحله سينما كه هم اينك از حمايت رسانه هاي بيگانه و معارض برخوردار است، پشتيباني قاطع به عمل آورد؟ چرا عناصر مذكور با قاطعيت پيش بيني مي كنند و نظر خود را مستدل جلوه مي دهند؟ منبعي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد كه تحرك جديد منتسبان به باند منحله خانه سينما بي شك با دو هدف اساسي صورت گرفته است:
 
نخست؛ با پيش كشيدن احياء مجدد خانه منحله سينما، از شكل گيري تشكل هاي قانوني و داراي اساسنامه صنفي سينما كه هم اينك در مرحله انجام است، جلوگيري شود و يا در روند شكل گيري تشكل هاي قانوني سينمايي، وقفه ايجاد گردد.
 
و دوم اينكه؛ دولت فعلي را تحت فشار قرار دهند تا در آخرين سال فعاليت خود، مجبور به احياء دوباره خانه منحله سينما شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها