کد خبر: ۷۷۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۰۲ دی ۱۳۸۹
تعدادی از هواداران نامزدها روی پل عابر پیاده، با پرچم قرمز و آبی که نماد کاندیدای مورد علاقه‌شان است، حضور دارند و فرد مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند.
شاید عجیب‌ترین خبری که شنیده‌اید این باشد که در فاصله 3 سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات کاندیداها آغاز شده باشد، ولی این مسأله تا حدودی واقعیت دارد. چند نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری، تبلیغات خود را در سطح شهر شروع کرده‌اند!

در میدان هفت تیر تهران، چند بنر تبلیغاتی برای این کاندیداها روی پل‌های عابر پیاده و بیلبردهای شهری نصب شده است. مضمون بیشتر این بنرها محبوب بودن یک کاندیدا و بی‌لیاقت بودن دیگری است. مردم با دیدن این تبلیغات کاملا متعجب شده‌اند و به راحتی می‌توان این حس را از نگاه‌های معنادار آنها به بنرهای تبلیغاتی فهمید.
 
تعدادی از هواداران نامزدها روی پل عابر پیاده، با پرچم قرمز و آبی که نماد کاندیدای مورد علاقه‌شان است، حضور دارند و فرد مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند. بر روی یکی از بنرها نوشته شده "کاندیدا ما حاجیه، صالح اخراجیه" و روی بنر کناری جمله "تو به من رأی می‌دی، از چشات معلومه" نوشته شده است. در بین بنر‌ها شعر‌هایی ماننده: "نمه نمه اگر رأی بیارم، واسه همتون سنگ تموم می‌ذارم" و "توپ تانک فشفشه، اکبر دباغ کیسه کشه" نیز دیده می‌شود.
 
مسأله انتخابات در ایران برای تمام جهان مهم است، به همین دلیل روزنامه تایمز عکس یکی از کاندیدا‌ها را بر روی جلد خود قرار داده و این کاندیدا نیز از عکس جلد این مجله به عنوان تبلیغ خود استفاده کرده است.

انگار این کاندیداها تمام سعی خود را برای پیروزی در انتخابات به کار گرفته‌اند و حاضرند به هر قیمتی این پست را تصاحب کنند، حتی با توهین و تحقیر یکدیگر. هواداران با دادن شعارهایی کاندیدای خود را مورد حمایت قرار می‌دهند و از مردم می‌خواهند آنها را همراهی کنند.
 
در مقابل این 2 کاندیدا، یک کاندیدای مردمی (سید مرتضی هاشمی) هم وجود دارد که هواداران او به چند مقوا نوشته و عکس بسنده کرده‌اند. این کاندیدا یکی از رزمندگان دفاع مقدس است که بر سر آرمان‌ها و اصول خود باقی مانده و نمی‌خواهد با توسل به هر چیز و تخریب دیگران به این سمت برسد. از ظاهر هواداران این کاندیدا نیز مشخص است که از قشر زحمت کش و انقلابی جامعه است.
 
هواداران 2 کاندیدای دیگر (اکبر دباغ و حاج صالح) دارای پوششی نامناسب هستند. بین آنها که در کنار یکدیگر مشغول تبلیغ هستند، افرادی با اسکیت و پرچم به دست، حرکات موزون انجام می‌دهند.

وقتی از مردم در مورد این صحنه‌ها و شروع تبلیغات انتخاباتی سؤال می‌کنم، جواب‌های جالبی به ما می‌دهند. آقایی 50 ساله در پاسخ به این سؤال که از دیدن این تبلیغات چه حسی دارد، می‌گوید: "واقعا تعجب کردم. باورم نمی‌شود که به این زودی تبلیغات انتخاباتی شروع شده باشد. اصلا نمی‌دانم این افراد وسط خیابان چه می‌کنند. مگر ما امسال رأی گیری داریم؟"
 
جوان دیگری که با موبایل در حال عکس گرفتن از بنرهای نصب شده بر روی پل عابر پیاده است، می‌گوید: خیلی عجیب است که این بازیگران معروف، برای انتخابات کاندیدا شده باشند. واقعا متأسفم. هر کسی که معروف می‌شود سریع برای انتخابات کاندیدا می‌شود. فقط نمی‌دانم زمان انتخابات کی است. فکر کنم خیلی مانده و این‌ها دارند عجله می‌کنند.

افراد حاضر در وسط میدان هفت تیر بدون وقفه کاندیدای خود را تشویق می‌کنند و گاهی در میان شعارهایشان به تخریب کاندیدای رقیب نیز می‌پردازند.

نکته‌ای که شاید شما را نیز متعجب کند، این است که بدانید تمام این شور و هیجان، برای فیلم‌برداری از صحنه فیلم اخراجی‌های 3 خواهد بود. اما این موضوع آن‌قدر طبیعی انجام شده که خیلی از مردم را سردرگم می‌کند و آنها از یکدیگر سؤال می‌کنند که چه اتفاقی افتاده است.

موضوع فیلم اخراجی‌های 3 در مورد انتخابات ریاست جمهوری و کاندیدا شدن چند چهره سرشناس برای آن است.














نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها