کد خبر: ۷۷۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۰۲ دی ۱۳۸۹

مشاور حقوقي رئيس‌جمهور گفت: فتنه‌گران در سال گذشته و در حادثه تاسفبار عاشوراي حسيني راه و شيوه بني‌صدر و امثال او را رفتند و نشان دادند كه فتنه 59 در فتنه 88 ظهوري مجدد پيدا كرد.

به گزارش فارس، غلامحسين الهام صبح امروز در همايشي كه به مناسبت سالگرد نهم دي ماه در دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد اظهار داشت: بني‌صدر نيز در سال 59 در يك ميتينگ سياسي آن هم در روز عاشوراي حسيني حركتي حرمت‌شكنانه انجام داد و جريان فتنه نيز اشتباه چنين فرد ضاله‌اي را در سال 88 مرتكب شدند.

وي صحنه‌گردانان اصلي حوادث فتنه‌انگيز سال گذشته را گروهي كينه‌توز به نظام، انقلاب و راه امام راحل اعلام نمود و تصريح كرد: انقلاب ما با اين فتنه‌ها بيگانه نيست به طوري كه پيچيده‌ترين آن را در 31 سال گذشته به خود ديده و تجربه كرده است.

وزير سابق دولت نهم با بيان اينكه در اين فتنه‌ها پشتيباني و تكيه‌گاه اصلي هاشمي رفسنجاني بوده است خاطرنشان كرد: پيچيدگي فتنه سال گذشته ناشي از تكيه بر چنين شخصيت‌هايي بود كه سبب شد در فضاي غبارآلود عده‌اي نتوانند مسير حق و باطل را تشخيص دهند.

الهام نقش‌آفريني خانواده هاشمي را در فتنه سال گذشته محرز و مبرهن اعلام كرد و افزود: برخي از شخصيت‌هاي انقلابي كشورمان در اين جريان رفوزه شدند و نتوانستند در مسير دفاع از خط ولايت نمره قبولي بگيرند.

وي هشت ماه فتنه را سنگين‌تر از هشت سال دفاع مقدس اعلام كرد و گفت: بايد افرادي چون هاشمي رفسنجاني بي‌تجربگي نمي‌كردند چرا كه عرصه سياست اين بي‌تجربگي‌ها را برنمي‌تابد.

مشاور حقوقي رئيس‌جمهور با استناد به سخن هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه گفت: « لزومي ندارد دولت من سياسي باشد من خودم به حد كافي سياسي هستم» افزود: از هاشمي رفسنجاني كه آدم پخته و باتجربه‌اي در علم سياست بود حركاتي كه در حادثه سال گذشته به نام او و با پشتيباني حاميان او صورت گرفت بعيد به نظر مي‌رسد.

وي در اين زمينه افزود: اگر امروز سران فتنه دستگير نشده‌اند به خاطر مصلحت نظام بوده است و برخي خواص نيز پشتيبان چنين شخصيت‌هايي در كشور هستند.

وي در ادامه سخنان خود حماسه نهم دي ماه را خنثي‌كننده تمام اين فتنه‌‌گري‌ها و دسيسه‌هاي پشت صحنه اعلام كرد و گفت: نهم دي ماه سيل خروشاني بود كه چنين خس و خاشاكي را نابود كرد و برخي از آنها را نيز به گوشه عزلت و كنج غربت انداخت.

مشاور رئيس ‌جمهور جريان فتنه سال 88 را فتنه طراحي شده از سوي دشمنان با هدف نفوذ در اسلام و استحاله ارزش‌هاي اسلامي عنوان كرد و گفت: مردم آگاه‌تر از آن هستند كه با چنين فتنه‌هايي دچار خطا و يا اشتباه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۹ - ۰۲ دی ۱۳۸۹
۰
۰
ای بابا....به نظر من نظام باید تمامی کسانی را که در فتنه پیچیده ی 88شرکت داشتند را از خود طرد کند تا فرصت تجدید قوا برای حرکت ها ی بعدی را پیدا نکنند......به خصوص آقای هاشمی و انسان هایی از قبیل او که بستر چنین حرکت هایی را ایجاد می کنند....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها