کد خبر: ۷۶۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۰ آذر ۱۳۸۹
به گزارش 598، عباس هزاوه در گفت‌وگو با فارس در خصوص دلایل کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار گفت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با مباشرین گوشت تفاهمنامه امضا شده تا نسبت به واردات از کشورهایی مانند قرقیزستان، پاکستان و استرالیا با نظارت کامل سازمان بازرگانی استان تهران و ستاد تنظیم بازار اقدام کنند.
مدیرعامل اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: این پروسه از دو ماه پیش شروع شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نوسانات قیمت در عید قربان، محرم، تاسوعا و عاشورا گرفته شد.
وی افزود: این واردات کاملا با نظارت و کنترل شده و در زمان نیاز انجام می‌شود.
هزاوه گفت: با مدیریت خوبی که انجام شده طی دو ماه گذشته قیمت گوشت گوسفندی از 15 هزار و 100 تومان به 13 هزار تومان در حال حاضر کاهش یافته است.
وی همچنین افزود: شرکتهای تعاونی گوشت‌های گوسفندی را در مغازه‌ها توزیع می‌کنند که آنها هم با احتساب 10 درصد سود مجازند گوشت گوسفندی شقه را بین 14 هزار و 300 تا 14 هزار و 500 تومان عرضه کنند،اما با توجه به رقابتی که ایجاد شده حتی به قیمت 14 هزار تومان نیز عرضه می‌شود.
هزاوه افزود: اگر در بازار قیمت‌های بالاتری مشاهده می‌شود به دلیل درخواست‌های ویژه مشتریان است زیرا گوشت ران و ماهیچه به صورت خالص گرانتر است.
وی در پاسخ به اینکه با وجود تولیدات خوب گوشت قرمز در کشور آیا نیازی به این همه واردات است گفت: با خشکسالی‌هایی که امسال شاهد هستیم پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های تیر و مرداد با کمبود علوفه مواجه شویم، بنابراین این واردات پیش‌بینی آینده و بیشتر به دلیل ذخیره‌سازی است.
هزاوه گفت: در حال حاضر میزان 3 تا 5 تن گوشت وارداتی در سطح تهران توزیع می‌شود و برای حمایت از تولید کننده رغبتی به افزایش واردات نداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها