کد خبر: ۷۶۵۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
آلومینیوم هرمزگان پس از کسب چهار تساوی و دو باخت سرانجام موفق به کسب نخستین پیروزی خود در لیگ برتر شد تا این تیم از حاشیه‌ها به دور بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دو تیم آلومینیوم هرمزگان و مس کرمان در حالی در ساعت 19:30 دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه خلیج فارس به مصاف هم رفتند که تیم هرمزگانی با گذشت شش هفته در آتش کسب نخستین پیروزی خود، بازیکنانش را وارد این میدان کرد.

آلومینیوم که تا قبل از این بازی در کارنامه خود دو شکست و چهار تساوی را داشت بازی نیمه نخست را بر خلاف بازی‌های دیگر خود  در بندرعباس، آرام و منطقی آغاز کرد به نحوی که در دقایق ابتدایی بیشتر به بازی‌سازی و پاسکاری و پاس‌های کوتاه روی آورد.

تیم مس نیز در دقایق اولیه با استفاده از فرصت‌های به دست آمده چندین حرکت به سمت خط جریمه آلومینیوم داشت تا اینکه سرانجام در دقیقه بیست و یکم مهاجم برزیلی آلومینیوم هندریکو دسوزا آلومینیوم را با شوت خود در این بازی جلو انداخت.

در ادامه بازی آلومینیوم به حفظ توپ پرداخت و بازیکنان مس نیز بعضا فشارهایی را به سمت دروازه آلومینیوم وارد آوردند.

در آغاز نیمه دوم، تیم مس که احساس می‌شد برای جبران گل خورده به زمین آمده است بازی را هجومی آغاز کرد به نحوی که تا دقیقه 10 نیمه دوم بازی کاملا یک طرفه و در زمین آلومینیوم دنبال شد.

آلومینیوم نیز پس از این دقایق و تعویض‌هایی که انجام داد به دنبال حضور در محوطه 18 قدم مس برآمد تا اینکه در دقیقه 68 ضربه کاشته شده از سمت راست تیم مس که توسط ناصحی بازیکن دو گله آلومینیوم به سمت دروازه سانتر شد توسط داسیلوا مدافع برزیلی آلومینیوم با یک ضربه سر خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

همچنین از دقیقه 70 به بعد نیز تیم مس اقدام به ترتیب دادن چندین حمله روی دروازه تیم آلومینیوم کرد که نتیجه این حملات سه کرنر پشت سر هم را در دقایق 72 برای مس رقم زد.

تیم مس به حملات خود تا دقیقه 78 ادامه داد تا اینکه محمود تیغ‌نورد در پی یک ضد حمله و با وجود به دست آوردن موقعیت تک به تک، مسی‌ها را مجبور به حضور در زمین خود کرد هر چند که توپ تیغ‌نورد در این دقیقه با فاصله اندکی از بالای دروازه به اوت رفت اما این ضدحمله سبب شد تا آلومینیوم دقایقی در زمین مس حضور یابد.

همچنین در دقیقه 88 بازی جعفر بذری که از روی یک ضد حمله در میانه زمین صاحب توپ شد و با دروازه‌بان تک به تک مانده بود نتوانست از توپ به دست آمده استفاده لازم را ببرد و در حالی که دروازه‌بان مس از محوطه 18 قدم نیز خارج شده بود توپ را به پای وی کوبید.

دو تیم در چهار دقیقه وقت اضافه بازی محکمی را در دستور کار قرار دادند به نحوی که آلومینیوم به شدت دفاع و مس نیز برای کسب یک امتیاز این بازی و تساوی حمله می‌کرد.

اکبر میثاقیان سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان در نشست خبری بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان گفت: چون تا به حال به پیروزی نرسیده بودیم این بازی برای ما مهم بود و این نتیجه می تواند به رشد آلومینیوم کمک کند.

وی اظهار داشت: از حرف‌های قاسمپور تعجب می‌کنم چرا که این تیم نهایت 15 دقیقه بازی را در اختیار داشت. بازیکنان ما چند فرصت تک به تک را خراب کردند.  درحالی می‌گویند مس بهتر بوده که فقط پاس بلند پشت دفاع را در دستور کار قرار داده بودند.

میثاقیان تصریح کرد: چون بازی حساس بود و گل ما در دقایق اولیه به ثمر رسید باید برای حفظ آن می کوشیدیم و همین سبب شده برخی فکر کنند ضد فوتبال بازی کردیم. این طبیعی است که مقابل مس که مدعی است و برای آسیایی شدن بسته شده از گل‌مان محافظت کنیم.

سرمربی آلومینیوم خاطرنشان کرد: بازیکنان جوانی داریم. همه استان باید تیم را حمایت کنند و بار تیم را به دوش یک نفر نگذارند. زمانی که بازی می کنیم به فکر همه و حتی کارگران کارخانه آلومینیوم که در گرمای هوا کار می کنند، هستیم.

ابراهیم قاسم‌پور سرمربی تیم مس کرمان نیز در این راستا افزود: بازی برای ما خیلی خوب بود و باید با اختلاف دو سه گل می بردیم. تنها تیمی که می تواند 75 دقیقه گل نخورد آلومینیوم است.

قاسمپور ادامه داد: رقیب کار خاصی نکرد و روی حادثه گل زد. گرمی و رطوبت را بهانه باخت قرار نمی دهم اما از رقیب بهتر بودیم. در بازی های اخیر مس هر وقت خوب بازی کردیم نتیجه را واگذار کردیم. در 6 بازی اخیر برتر از حریفان بودیم. سعی می کنم شرایط را بهتر کنم. با آنالیزی که روی آلومینیوم انجام داده بودیم می دانستیم فاصله مدافعان این تیم زیاد است اما با وجودی که روی این مسئله کار کرده بودیم، نتیجه نگرفتیم.

محمود تیغ‌نورد کاپیتان تیم آلومینیوم هرمزگان نیز ادامه داد: این پیروزی باید از بازی‌ها اول آلومینیوم به دست می‌آمد، چرا که این سه امتیاز می‌تواند روند حرکتی تیم را در ادامه هموارتر کند.

وی گفت: در بازی با پیکان در هفته هشتم نیز برای برد به میدان می‌روند.

با کسب این پیروزی آلومینیوم هرمزگان با کسب هفت امتیاز در رده دوازدهم جدول با توجه به تفاضل گل بهتر از مس که در رده 13 قرار گرفت جا خوش کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها