کد خبر: ۷۶۴۷۴
زمان انتشار: ۲۳:۳۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
اندرز خیرخواهانه رهبرانقلاب به آقای بان‌کی‌مون +تصاوبر
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ها به مسائلی چون؛ همكاري‌های دو كشور ایران و هند در عرصه های تجاری و زيربنايی، همكاری برای نقش آفرينی جنبش در مسائل مهم بين المللی و منطقه ای و همچنین خاورميانه عاری از سلاح اتمی، تركيب معیوب سازمان ملل متحد، تسلط زورگویان دنيا بر شورای امنيت، جلوگيری از ارسال سلاح به گروههای بی مسئوليت داخل سوريه، كارشكنی آژانس بين المللی انرژی اتمی در برنامه هسته ای ایران اشاره نمودند و در پایان دیدارشان با دبیرکل سازمان ملل متحد اندرز خیرخواهانه خطاب به آقای بان کی مون مطرح نمودند.
به گزارش پایگاه 598، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه 8 شهریورماه در دیدارهای جداگانه‌ای با دبیرکل سازمان ملل متحد و نخست وزیر هند و هیئت های همراهشان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار قبل از برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و با همراهی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور و دکتر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت.
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ها به مسائلی چون؛ همكاري های دو كشور ایران و هند در عرصه های تجاری و زيربنايی، همكاری برای نقش آفرينی جنبش در مسائل مهم بين المللی و منطقه ای و همچنین خاورميانه عاری از سلاح اتمی، تركيب معیوب سازمان ملل متحد،  تسلط زورگویان دنيا بر شورای امنيت، جلوگيری از ارسال سلاح به گروههای بی مسئوليت داخل سوريه، كارشكنی آژانس بين المللی انرژی اتمی در برنامه هسته ای ایران اشاره نمودند و در پایان دیدارشان با دبیرکل سازمان ملل متحد اندرز خیرخواهانه خطاب به آقای بان کی مون مطرح نمودند.

گزارش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدارها و همچنین دیدگاه های آقایان بان کی مون و مان موهان سينگ در ادامه می آید:

***
رهبر معظم انقلاب در ديدار آقای "بان كی مون" دبيركل سازمان ملل و هيأت همراه، با اشاره به سابقه تمدن و فرهنگ ايرانی خاطرنشان كردند: با توجه به جايگاه مهم و برتر ملت ايران در مسائل فرهنگی و تمدنی، جمهوری اسلامی ايران زمينه بسيار خوبی برای گسترش فرهنگ و تمدن انسانی برخاسته از اسلام دارد. ايشان در ادامه با اشاره به نگرانی های مشترك بشريت از جمله موضوع خلع سلاح اتمی، تأكيد كردند: جمهوری اسلامی ايران بر موضع «خاورميانه عاری از سلاح اتمی» اصرار دارد و سازمان ملل متحد بايد درخصوص رفع نگرانی های موجود در زمينه سلاح اتمی، تلاش جدی انجام دهد .

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به تجهيز رژيم صهيونيستی به سلاح اتمی از جانب امريكا و برخی قدرتهای ديگر، خاطرنشان كردند: اين موضوع، خطر بزرگی برای منطقه است و از سازمان ملل متحد انتظار است كه در اين خصوص اقدامی انجام دهد.

ايشان افزودند: متأسفانه تركيب سازمان ملل متحد معيوب است و زورگوترين قدرتهای دنيا، كه دارای سلاح اتمی و سابقه استفاده از آن نيز هستند بر شورای امنيت مسلط شده اند.



رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان دبيركل سازمان ملل درباره سوريه و درخواست از جمهوری اسلامی ايران برای كمك به حل اين بحران، افزودند: مسئله سوريه، مسئله بسيار تلخی است كه نتيجه آن، قربانی شدن مردم بی گناه اين كشور است.

رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: جمهوری اسلامی ايران براساس اعتقادات و آموزه های دينی خود، آماده هرگونه تلاش برای حل بحران سوريه است.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: اما حل بحران سوريه يك شرط طبيعی دارد كه عبارت است از جلوگيری از ارسال سلاح به گروههای بی مسئوليت داخل سوريه.

ايشان وضعيت كنونی سوريه را نتيجه ارسال سيل گونه سلاح از بيشتر مرزهای سوريه به داخل اين كشور و برای گروههای مخالف ،دانستند و  افزودند: وجود سلاح در دست دولت سوريه طبيعی است زيرا دولت سوريه مانند هر دولتی، ارتش دارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: حقيقت تلخ در مورد سوريه اين است كه مجموعه ای از دولتها، گروههای مخالف دولت سوريه را به جنگی نيابتی از طرف خودشان با دولت سوريه وادار كرده اند و اين جنگ نيابتی، واقعيت امروز بحران سوريه است.

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: همين دولتهايی كه جنگ نيابتی را در سوريه به راه انداخته اند، مانع از اجرای طرح آقای كوفی عنان نيز شدند و نگذاشتند اين طرح به نتيجه برسد.

ايشان افزودند: تا زمانيكه اين نقشه بسيار خطرناك از طرف برخی دولتها، ‌در سوريه ادامه داشته باشد، وضعيت سوريه تغييری نخواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود به صحبتهای دبيركل سازمان ملل متحد در مورد موضوع هسته ای ايران اشاره كردند و افزودند: امريكاييها اطلاع كامل دارند كه ايران به دنبال سلاح هسته ای نيست و فقط به دنبال بهانه جويی هستند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به همكاريهای وسيع ايران با آژانس بين المللی انرژی اتمی خاطرنشان كردند: آژانس براساس مقررات خود، موظف است از لحاظ علمی و فنی به جمهوری اسلامی ايران كمك كند، اما آژانس بين المللی انرژی اتمی، نه تنها اين كار را نكرده بلكه دائماً كارشكنی می كند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف غربيها مبنی بر تلاش برای ايجاد خرابكاری اينترنتی و فنی از طريق برخی بدافزارها از جمله استاكس نت،‌ افزودند: چرا آژانس بين المللی انرژی اتمی در اين خصوص موضع گيری نكرد؟

حضرت آيت الله خامنه ای همچنين با اشاره به تهديد هسته ای ايران از جانب مقام درجه اول دولت امريكا، ‌به آقای بان كی مون گفتند: توقع اين بود كه سازمان ملل سريعاً با اين تهديد مقابله كند .
ايشان با تأكيد مجدد درخصوص موضع جمهوری اسلامی ايران مبنی بر «ممنوعيت ساخت و بكارگيری سلاح اتمی» افزودند: اين موضع براساس اعتقادات دينی و نه برای خوش آمد امريكا و كشورهای غربی است.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با يك اندرز خيرخواهانه به دبيركل سازمان ملل پايان دادند و گفتند: در مورد موضوع «خلع سلاح اتمی» ملاحظه هيچ قدرتی را نكنيد و از فرصتی كه اكنون برای شما فراهم شده است، به درستی استفاده كنيد.

در اين ديدار آقای بان كی مون دبيركل سازمان ملل متحد ضمن تبريك رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، به نقش و جايگاه بسيار مهم و تأثيرگذار ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: درخصوص سوريه من به عنوان دبيركل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ايران درخواست می كنم كه با استفاده از نفوذ و قدرت خود،‌زمينه حل بحران سوريه را فراهم كند.



آقای بان كی مون افزود: ما معتقديم كه بايد ارسال سلاح به دولت سوريه و گروههای مخالف آن متوقف شود.

دبيركل سازمان ملل متحد همچنين با اظهار نگرانی از موضوع هسته ای ايران،‌خواستار همكاری بيشتر ايران با آژانس بين المللی انرژی اتمی و گروه 1 + 5 شد.

***

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در ديدار آقای "مان موهان سينگ" نخست وزير هند و هيأت همراه، با اشاره به سابقه ارتباطات فرهنگی، عاطفی، تمدنی و تاريخی دو ملت ايران و هند، تأكيد كردند: ملت ايران همواره نگاه مثبتی به هند داشته اند و همه اين موارد زمينه بسيار مناسبی برای گسترش بيش از پيش روابط دو كشور است.

ايشان هند را يك قدرت مهم و بزرگ و دارای پيشرفتهای علمی و اقتصادی خوب خواندند و افزودند: ملت ايران، پس از پيروزی انقلاب اسلامی و بخصوص در سالهای اخير كارهای فراوانی در عرصه های علمی، اقتصادی و اجتماعی انجام داده كه شايد در طول چند قرن گذشته سابقه نداشته است.

رهبر انقلاب اسلامی زمينه های تعميق همكاريهای همه جانبه هند و ايران را مهيا دانستند و تأكيد كردند: همكاريهای دو كشور بويژه در عرصه های تجاری و زيربنايی، می تواند همكاری اطمينان بخشی باشد.

حضرت آيت الله خامنه ای با تأكيد بر اينكه نمی توان به همكاری شركای بين المللی اعتماد كرد، خاطرنشان كردند: يكی از اين شركای بين المللی غيرقابل اطمينان، امريكا است كه فقط برای يك دولت ، شريك قابل اطمينانی است و آن دولت هم، دولت صهيونيستی است.

ايشان همچنين درخصوص مسائل منطقه از جمله سوريه و افغانستان، موضع ايران و هند را همسو دانستند و تأكيد كردند: دو كشور می توانند همكاريهای خود را در زمينه مسائل منطقه ای گسترش دهند.

رهبر انقلاب اسلامی ثبات، استقلال و اقتدار هند را برای جمهوری اسلامی ايران مهم دانستند و اظهار اميدواری كردند: ايران در دوره سه ساله رياست خود بر جنبش عدم تعهد، بتواند با همكاری هند، زمينه ساز نقش آفرينی اين جنبش در مسائل مهم بين المللی و منطقه ای شود.


در اين ديدار كه آقای احمدی نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقای مان موهان سينگ نخست وزير هند ضمن ابراز خرسندی فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامی ايران، به سابقه فرهنگی و تمدنی ملت های هند و ايران و روابط تاريخی دو ملت اشاره كرد و گفت: هند خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ايران در زمينه های مختلف از جمله بخش های انرژی و تأسيسات زيربنايی است.

وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در مذاكرات با رئيس جمهور ايران، خاطرنشان كرد: در اين مذاكرات توافق های خوبی انجام شد كه زمينه ساز گسترش بيش از پيش روابط دو كشور خواهد شد.

نخست وزير هند همچنين با اشاره به مسائل منطقه از جمله افغانستان و سوريه تأكيد كرد: هند مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوريه است و تنها راه حل بحران اين كشور را يك راه حل سوری و براساس نظر مردم سوريه، می داند.

آقای مان موهان سينگ خاطرنشان كرد: هند در دوران رياست ايران بر جنبش عدم تعهد تمام تلاش خود را برای نقش آفرينی واقعی اين جنبش در مسائل بين المللی و منطقه ای به كار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها