کد خبر: ۷۶۴۷۳
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
روزنامه‌های ترک فاش کردند
روزنامه‌های ترکیه از ورود هواپیما و کشتی‌های حامل جنگجویان خارجی از لیبی و تونس و افغانستان و سومالی به ترکیه خبر داده و نوشتند که ترکیه پادگان‌های آموزشی و تخریب برای این عناصر ایجاد کرده است.

فارس، رسانه های ترک زبان در شماره امروز خود اعلام کردند که ممانعت از ورود دو نماینده حزب مخالف دولت در ترکیه در منطقه اسکندرون به پادگان آوارگان سوری آپایدین این گمانه زنی را در محافل ترکیه تقویت کرده که دولت این کشور شخصیت های مسلح و جهادی و حتی وابستگان گروه القاعده را از تمامی نقاط جهان در این اردوگاه ها جمع آوری می کند.

در همین راستا روزنامه ملیت نوشت که در این اردوگاه حدود 500 نفر از تروریست های ارتش آزاد سوریه حضور دارند که 30 فرمانده نیز به همراه خانواده خود در میان آنها هستند، این گزارش مجموع عناصر موجود در این اردوگاه را 5 هزار نفر دانسته و تاکید کرد که خبرنگاران این روزنامه سعی کردند وارد اردوگاه شوند، اما موفق نشدند و مقامات اردوگاه به آنها گفتند که دستورات اکید دارند که مانع از ورود کسی به این اردوگاه شوند، آنها هیچ توجیهی برای این اقدام خود بیان نکردند.

این روزنامه نوشت که اردوگاه مذکور به پایگاهی برای آموزش و تخریب در سوریه تبدیل شده است، این گزارش سوالات دیگری را نیز مطرح کرده و نوشت که آیا در این اردوگاه سلاح وجود دارد؟ و آیا اردوگاه های دیگر سوری ها نیز مانند اردوگاه مذکور است؟ بالاخره اینکه آیا تنها سوری ها در این اردوگاه هستند یا اینکه مبارزان سومالی و افغانستان و تونس و چچن نیز در آن حضور دارند؟

روزنامه جمهوریت نیز با اشاره به ورود صدها نفر از افراد مسلح از لیبی و افغانستان به اقلیم هاتای در ترکیه آنها را «ارتش اشغالگر هاتای» خواند و تاکید کرد که هواپیما و یک کشتی حامل تعدادی از افراد مسلح از لیبی وارد ترکیه شده و عناصری از سازمان جاسوسی ترکیه به استقبال مبارزان آمده اند.

این روزنامه نوشت که افراد مسلح از گروهی هستند که ریش‌های دراز و سبیلی تراشیده دارند و منطقه هاتای در حال حاضر مملو از این افراد شده است.

محمد علی ادیب عضو کمیسیون خارجی پارلمان ترکیه نیز با اشاره به اینکه 3 اردوگاه برای آموزش مخالفان دولت سوریه و خارجی ها در ترکیه ایجاد شده است، گفت که این اردوگاه ها در آپایدین و منطقه اصلاحیه در نزدیکی غازی عینتاب و منطقه کیلیس قرار دارند، او گفت که تعداد زیادی از این اردوگاه های محرمانه نیز در مرزهای ترکیه با سوریه وجد دارند، او گفت که معتقد است زایران ربوده شده لبنانی در یکی از این اردوگاه ها نگهداری میشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها