کد خبر: ۷۶۴۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
مدیر بنیاد صلح «عصر هسته‌ای‌» طی مقاله ای در سایت تحول خواه «کامن دریمز»نوشت: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»پیام ایران در مراسم افتتاحیه اجلاس سران عدم تعهد مبنی بر نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای در جهان تا سال ۲۰۲۵ را تحریف کرد.
فارس، پایگاه تحلیلی «کامن دریمز» در گزارشی به قلم «آلیس سلیتر»‌ مدیر بنیاد صلح «عصر هسته‌ای‌» نوشت: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی که از آغاز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران منتشر کرد، پیام ایران را تحریف کرد و پیام اصلی ایران را که «تلاش برای حذف کامل زرادخانه‌های هسته‌ای جهان تا سال 2025» بود، حذف و به جای آن جملاتی را منتشر کرد که تأکیدی بر نیات مسئولین این روزنامه به شدت حامی حمله نظامی علیه ایران، برای انتشار افکار فریبنده در رابطه با این کشور است.

 

سانسور پیام ایران در اجلاس نم توسط نیویورک تایمز

بنا بر این گزارش، «علی اکبر صالحی» وزیر امورخارجه ایران در مراسم افتتاحیه اجلاس «نم» بر تعهد ایران به عنوان رئیس سه سال آینده این اجلاس به هدف از ابتدا تعیین شده جنبش عدم تعهد برای حذف کامل زرادخانه‌های هسته‌ای جهان در 13 سال آینده تأکید کرد و گفت:‌ ما معتقدیم که حذف کامل تسلیحات هسته‌ای در جهان تا سال 2025 که توسط «نم» پیشنهاد شده است در صورت برخورداری از عزمی راسخ محقق خواهد شد.

این گزارش افزود: اما روزنامه «نیویورک‌تایمز» که هم نوا با بسیاری از مقامات غربی و رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ با ایران کوبیده است، درست همانطور که نقش شرم‌آور خود را در انتشار گزارش‌های فریبنده پیش از جنگ عراق در سال 2003 ایفا کرده بود، این بار نیز هرگز به این نکته اشاره نکرد که ایران مصمم است تا برای از بین بردن تمام تسلیحات هسته‌ای در جهان تلاش کند.

بنا بر این گزارش، روزنامه «نیویورک‌تایمز» در صفحه اصلی خود این تیتر ملایم را برای انتشار خبر آغاز اجلاس نم در تهران زد که : «ایران در اجلاس سران پیامی برای جهانیان دارد»، اما سپس در متن گزارش خود نوشت: و این پیام البته واضح است. همانطور که ایران بزرگترین کنفرانس بین‌المللی را میزبانی می‌کند...قصد دارد بر حمایت خود از بن‌بست طولانی مدت با قدرت‌های غربی تأکید کند که به شدت معتقدند ایران در حال دنبال کردن دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

نویسنده این مقاله در ادامه تأکید کرد: نیویورک تایمز هرگز به پیشنهاد تهران برای حمایت از هدف جنبش نم برای حذف تسلیحات هسته‌ای تا سال 2025 اشاره نکرد.

این گزارش همچنین تصریح کرد: به طور حتما یکی از بهترین راه‌ها برای برخورد با قابلیت هسته‌ای ایران این است که از تمام کشورها خواسته شود پای میز مذاکره‌ای بنشینند و پیمانی را برای منع کامل تسلیحات و بمب های هسته‌ای به امضا برسانند و در رأس این کشورها نیز غربی ها باشند. و این به این معنا است که حدود 20 هزار بمب هسته‌ای که روی کره زمین وجود دارد، از آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه گرفته تا هند و پاکستان و کره شمالی و همچنین اسرائیل همگی نابود شود.

اسلیتر در پایان مقاله خود با اشاره به اینکه آمریکا قبل از اینکه بتواند درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار نظر کند، باید خود وارد عمل شود و تسلیحات هسته‌ای خود را نابود کند، تأکید کرد:‌ هم‌اکنون توپ در زمین آمریکا است تا تلاش‌هایی را برای نشان دادن حسن نیت خود در حذف تسلیحات هسته‌ای آغاز کند. و این تنها راه اصولی برای مقابله با ترس‌ها درباره اشاعه هسته‌ای در جهان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها