کد خبر: ۷۶۱۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
کارشناس قوانین فوتبال تاکید کرد که بر اساس آئین‌نامه جدید استفاده همزمان از 4 بازیکن خارجی مجاز است.

فارس، پس از دیدار پرسپولیس و استقلال شایعاتی مبنی بر اینکه استقلال از 4 سهمیه خارجی به صورت همزمان استفاده کرده، مطرح شد. در این باره گفته شد ساموئل، توزی و جانواریو به عنوان سه بازیکن خارجی و جواد نکونام به عنوان بازیکنی که تحت عنوان سهمیه خارجی به استقلال پیوسته به صورت همزمان در زمین حضور داشته‌اند و شاید نتیجه دربی تغییر کند که البته سازمان لیگ این موضوع را رد و اعلام کرد نکونام نه سهمیه خارجی است نه آزاد.

 

در همین ارتباط هوشنگ نصیرزاده به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال متوجه نشدند که از تاریخ 21 خرداد سال جاری آئین‌نامه جدید نقل و انتقالات بازیکنان در فصل 92 -91 به شماره 11/3844/261 به تمام باشگاه‌ها و هیئت‌ها ابلاغ شده است. در ماده 4 بند یک آمده هر باشگاه می‌تواند حداکثر 4 بازیکن خارجی جذب کند. در بند «ه» این ماده آمده باشگاه‌ها می‌توانند از 4 بازیکن خارجی خود به صورت همزمان در بازی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این به این معنی است که آئین‌نامه نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است. در فصل گذشته اجازه حضور همزمان به سه بازیکن خارجی داده می‌شد. دلیل وضع چنین قانونی این است که باشگاه‌ها نباید بازیکنان خارجی را به خدمت بگیرند اما آنها را روی نیمکت بنشانند.

کارشناس قوانین فوتبال گفت: سؤال اینجاست که چرا سازمان لیگ که مسئول پاسخگویی به این ابهام است، ماده قانونی را که سه ماه پیش تغییر کرده به اطلاع نرسانده است. به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ برتری از این قانون بی‌خبرند و به همین دلیل تاکنون هیچ تیمی همزمان از 4 بازیکن خارجی استفاده نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها