کد خبر: ۷۶۱۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
احزاب عضو گروه "ائتلاف برای جمهوری" در بحرین، سفر هیأت این کشور به ایران برای شرکت در اجلاس سران عضو کشورهای جنبش عدم تعهد را دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای رژیم آل خلیفه مبنی بر دخالت ایران در بحرین دانست.
العالم، جنبش "حق"، "جریان "الوفاء الاسلامی"، و جنبش "احرار" بحرین در بیانیه ای تأکید کردند: گدایی ذلت بار رژیم آل خلیفه از جمهوری اسلامی ایران جهت از سرگیری روابط دیپلماتیک، دلیلی آشکار بر دروغ رژیم آل خلیفه مبنی بر توطئه ایران و قرار داشتن این کشور در پس پرده انقلاب مردمی 14 فوریه 2011 است .. رژیم آل خلیفه با جنایتهایش در بحرین همه قوانین و اصول بین المللی از جمله اصول دهگانه جنبش عدم تعهد را زیر پا گذاشت.

احزاب عضو ائتلاف برای جمهوری بحرین تأکید کردند: استقبال جمهوری اسلامی ایران از هیأت رژیم بحرین در این برهه زمانی ثمر بخش به نظر نمی آید؛ این رژیم مشروعیت ندارد و مردم هم آن را قبول ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد با مخالفان انقلابی و سیاسی بحرین که از حمایت گسترده مردم این کشور برخوردار هستند به گفت و گو بنشیند، تا راهکاری سیاسی برای تحقق مطالبات و خواست مردم بحرین در چارچوب اهداف جنبش عدم تعهد و از جمله  آنها حق تعیین سرنوشت ایجاد شود.


این احزاب خاطرنشان کردند: رژیم آل خلیفه از زمان یورش به بحرین در سال 1783 با قتل، بازداشت و تبعید شهروندان، حاکمیت این کشور را به صورت استبدادی در اختیار گرفته است .. این رژیم با فتنه انگیزی طایفه ای، بین پیروان مذاهب در این کشور تبعیض قائل شد، به صورتی که مزدوران بیگانه را برای کار در ارتش و دستگاه های امنیتی به کار گرفت و برای تغییر بافت جمعیتی کشور به هزاران عرب و خارجی تابعیت داد.

در این بیانیه تأکید شده است: از آغاز انقلاب 14 فوریه، رژیم آل خلیفه با اقدامات تروریستی، سرکوب، و تخریب و وابسته دانستن مردم معترض به کشورهای خارجی و برانگیختن درگیری های طایفه ای، وارد عمل شد؛ ولی پایداری و آگاهی مردم سیاستهای رژیم را ناکام گذاشت.

این احزاب بحرینی خاطرنشان کردند: با وجود حمایتهای کشورهای بزرگ از رژیم تروریستی آل خلیفه، و تکیه کردن این رژیم به حمایت این قدرتها برای جلوگیری از تغییر، حرکت ما انقلابی کاملا مردمی و ملی است، که هدف اصلی آن ایجاد نظام حکومتی جدید برخاسته از مردم و از طریق قانونی است که به دست خود مردم نوشته شده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها