کد خبر: ۷۶۰۰۸
زمان انتشار: ۰۲:۲۰     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
شرق آسيا خاستگاه فرق و گروههاي ديني بسياري است كه تعداد زيادي از آنها آداب و رسومات عجيب و خرافي دارند به عنوان مثال اهالي مناطقي از اندونزي مراسم عجيبي براي دفن دوباره مردگان برگزار مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين مراسم مردگان را از قبرها در مي آورند و لباس هاي نو بر تن آنها مي كنند و دوباره اجساد و اسكلت آنها را به خاك مي سپارند. آنها معتقدند اين مراسم راهي براي يادآوري و گراميداشت درگذشتگان است.
اين مراسم هر سه سال يكبار به نشانه يادآوري و علاقه به مردگان انجام مي شود و مردم محلي معتقدند اين كار باعث مي شود تا مرده احساس كند اعضاي خانواده اش با او هستند حتي اگر دهها سال قبل فوت كرده باشد.
اعضاي خانواده پس از خارج كردن مرده از قبر، آن را تميز مي كنند و سپس بر تن جسد لباس هاي تازه اي مي پوشانند و به دور آن پارچه هاي قطور مي پيچند. اين در حالي است كه بسياري از مردم، با اين رسم مخالفند و آن را توهين به مردگان مي دانند. از سوي ديگر كارشناسان بهداشتي نيز معتقدند بيرون آوردن اجساد، باعث انتشار باكتري هاي خطرناك و آلودگي هاي موجود در اطراف مردگان مي شود كه اين موضوع خطرهاي فراواني به همراه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها