کد خبر: ۷۵۵۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
اتحاد ضد سوري با آمريكا به منزله آغوش مرگبار براي دولت آنكاراست.
دكتر وبستر گريفين تارپلي تحليلگر و مورخ آمريكايي در گفت وگو با پرس تي وي اظهار داشت: دولت اوباما مرتبا با برخي مقامات آنكارا در تماس است و سعي مي كند جاه طلبي و غرور آنها را در حوزه احياي امپراطوري عثماني تحريك كند.
وي گفت: من به تركيه سفر و با تعداد زيادي از مقامات سياسي اين كشور ملاقات كرده ام، براي اين كشور آرزوي خير و خوبي مي كنم؛ آنها بايد اين نكته را درك كنند كه اتحاد با آمريكا و انگليس برايشان به منزله يك آغوش مرگبار است به عبارت ديگر واشنگتن و لندن به نابودي تركيه علاقه مند هستند. آنها تركيه را عليه سوريه تحريك مي كنند با اين كه از تاثير احتمالي اين درگيري در ويراني تركيه اطلاع دارند.
اين تحليلگر گفت: اين يك بازي دوسر باخت است و دستاوردي ندارد. به نظر من اين قضيه با روان شناسي احمد داود اوغلو ارتباط زيادي دارد.
دكتر تارپلي همچنين تصريح كرد: اسرائيل در ماجراي سوريه مي كوشد انتقام كشتي امدادرساني به غزه را از تركيه بگيرد.
اين كارشناس همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر تركيه تمامي منطقه جنوبي اين كشور را در اختيار سازمان سيا قرار داده است. سازمان سيا هم با در اختيار گرفتن اداره هتل هاي اسكندورن آنها را از تروريست هاي القاعده پر كرده است. سازمان سيا پايگاه(هوايي) آدانا در نزديكي اينجرليك را نيز اداره مي كند بنابراين آنها تمامي اين عناصر تروريستي را به كشور خود دعوت كرده اند و اين مسئله عواقب شديدي به دنبال دارد.
وي سپس درباره پروژه تاريخي و مشترك آمريكا و اسرائيل براي تجزيه كشورهاي مهم خاورميانه گفت: سندي موسوم به «طرح برنارد لوئيس» وجود دارد كه اگر در اينترنت به جستجوي آن بپردازيد پيدا مي كنيد كه دايره اي شكل است و همه كشورهاي خاورميانه را به چند دسته تقسيم كرده است: كشورهاي خرد، كلان، بقاياي كشورهاي بزرگتر، تجزيه طلب، بخش و زيربخش. طبق اين طرح قرار است همه آنها نابود شوند طرحي كه در سوريه در حال اجراست و البته در تركيه هم همين طور.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها