کد خبر: ۷۵۳۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
در پي درگيري‌هاي ميان مخالفان و موافقان رئيس‌جمهوري مصر و زخمي شدن چندين تن از دو طرف با دخالت پليس بار ديگر آرامش به خيابان‌هاي قاهره و ديگر شهرهاي مصر بازگشت.
ایسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره نوشت: صدها تن از هواداران محمد مرسي، رئيس‌جمهوري مصر و گروه اخوان المسلمين اين كشور با مخالفان اخوان المسلمين و رئيس‌جمهوري اين كشور در قاهره و چند شهر ديگر مصر با هم درگير شدند كه اين درگيري به زخمي شدن چندين تن از دو طرف انجاميد.

پس از برگزاري نماز جمعه در قاهره مخالفان محمد مرسي با برگزاري تجمع و تظاهرات در برخي خيابان‌ها و مناطق اين شهر از جمله ميدان التحرير عليه اخوان المسلمين و محمد مرسي كه وابسته به اين حزب است شعار دادند.

با بالا گرفتن تحركات مخالفان مرسي طرفداران وي و هواداران اخوان المسلمين نيز به برگزاري تجمع و راهپيمايي در مقابل مخالفان پرداختند كه اين امر به درگيري ميان دو طرف انجاميد.

پس از آغاز درگيري‌هاي شديد ميان دو طرف پليس و نيروهاي نظامي مصر با خودروهاي نظامي محل درگيري‌ها را محاصره كردند و با پرتاب گاز اشك‌آور و بمب‌هاي صوتي سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان داشتند.

نيروهاي امنيتي و ضد شورش مصر نيز خيابان‌هاي منتهي به كاخ رياست جمهوري اين كشور را مسدود كردند و با خودروها و نيروهاي خود مانع نزديك شدن هر شخصي به مقر رياست جمهوري مصر شدند.

با وجود شركت صدها تن از مخالفان مرسي در تظاهرات روز جمعه بيشتر احزاب و گروه‌هاي ليبرال و اسلام‌گرا اعلام كردند كه در اين تجمع عليه اخوان المسلمين شركت نداشته‌اند.

در همين حال حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين مصر كه بيشترين آرا در انتخابات پارلماني اين كشور را نيز به دست آورد با صدور بيانيه‌اي از پليس و ارتش مصر خواست تا از حقوق تظاهركنندگان كه به شكل مسالمت‌آميز به خيابان‌ها آمده‌اند حمايت كنند و به آن‌ها تعرضي نكنند.

اين حزب همچنين از تمامي رسانه‌هاي مصري خواست تا جانب حقيقت را نگه دارند و واقعيت امر را منعكس كنند.

حزب آزادي و عدالت در اين بيانيه نسبت به آنچه كه "تلاش براي بازگرداندن نظام فاسد پيشين" خوانده، هشدار داد و تاكيد كرد كه آن‌هايي كه نسبت به بازگرداندن نظام پيشين مصر طمع كرده‌اند به اهداف خود نخواهند رسيد.

وزارت كشور مصر نيز با صدور بيانيه‌اي نسبت به هرگونه ناامني و ايجاد اغتشاش هشدار داد.

در همين حال مخالفان اخوان المسلمين و رئيس‌جمهوري مصر در استان اسكندريه از ديگر استان‌هاي بزرگ مصر نيز در سازماندهي تظاهرات عليه مرسي پس از ناآرامي‌ها عصر جمعه اين استان ناكام ماندند.

در ناآرامي‌هاي عصر جمعه در شهر اسكندريه صدها تن از مخالفان و موافقان اخوان المسلمين با هم درگير شدند كه اين امر به زخمي شدن چند تن انجاميد.

پس از اين ناآرامي‌ها گروه‌هاي ليبرال و برخي جريان‌هاي مخالف اخوان المسلمين با درخواست از مردم براي تظاهرات گسترده عليه اخوان المسلمين و مرسي خواستار حضور مردم در خيابان‌ها شدند كه اين امر با پاسخ منفي مردم با شكست مواجه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها