کد خبر: ۷۵۱۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
چه كسي قرار است از مدافعان پرسپوليس پنالتي بگيرد؟ آيا امير قلعه نويي پاسخ اين سوال را يافته است؟ كدام يك از بازيكنان استقلال مي‌خواهند بنگر، سيدجلال و نورمحمدي را مجاب به دادن پنالتي كنند؟ پرسپوليس تا به امروز دو بار به حريفانش پنالتي داده است و اين آمار يك دستور تاكتيكي را براي استقلال فراهم مي‌آورد.

به گزارش رجانیوز، استقلال كه تا به امروز 4 گل از 4 گلي كه در ليگ به ثمر رسانده را از راه آسمان به دست آورده بايستي برنامه‌هاي هجومي خود را در اين بازي با تغييرات چشمگيري روبرو كند. تيم امير قلعه نويي تا به امروز تيم متنوعي به لحاظ تاكتيكي جلوه نكرده است البته به جز بازي با ملوان كه الحق والانصاف استقلال موقعيت‌هاي زيادي را از زواياي گوناگون به دست آورد و نشان داد برنامه‌هاي متنوعي براي حمله كردن روي دروازه حريف دارد. 

*** 
 
برتري بر پرسپوليس راه دارد. آنها بدون شك براي باختن گام به ميدان نمي‌گذارند اما نگاهي به بازي‌هاي اين تيم مي‌تواند راه‌ها را براي كادر فني استقلال باز بگذارد. استقلال تا به امروز از عمق دفاع هيچ تيمي عبور نكرده است و در عين حال پرسپوليس بارها و بارها عمق دفاع خود را در اختيار مهاجمان حريف قرار داده است. پرسپوليس در خط دفاع آسيب پذير است و آنطور كه ديگر تيم‌ها راه گلزني به پرسپوليس را تا به امروز نشان داده‌اند آبي‌ها نيز بايد از اين روش‌ها تأسي بگيرند.
 
در حقيقت حريفان پرسپوليس يك كارگاه آموزشي براي مربيان استقلال هستند تا به واسطه آن بتوانند دروازه پرسپوليس را بارها و بارها مورد هجوم قرار دهند. شكي نيست امير قلعه نويي و همكارانش نيز ضعف پرسوليس را شناسايي كرده‌اند و عصر فردا نيز روش‌هاي متعددي را در ميدان پيدا خواهند كرد و چه بسا از راه زمين هم به گل دست يابند؟! 
 
*** 
 
نمي‌خواهيم استقلال را از تخصصش كه ارسال از جناحين است منع كنيم. استقلال بايستي روي اين روش تمركز بيشتري داشته باشد چرا كه از ابزار كافي براي اجراي اين روش برخوردار است. حمله از راه آسمان نيز به درستي بايد يكي از حربه‌هاي گلزني در دربي باشد چرا كه سرخ‌ها از اين ناحيه نيز دچار ايراد‌هايي هستند. اشاره به ضعف پرسپوليس روي زمين به معني از كار انداختن حملات هوايي استقلال نيست.
 
تاكيد بر اين است كه استقلال يك اصل را از ياد نبرد؛ اصل اين است؛ «تعدد تاكتيك‌ها»، يعني اجراي همزمان حملات هوايي و زميني در دربي 75. در واقع آنچه موجب برتري استقلال در اين بازي فوق حساس خواهد شد اجراي همه تاكتيك‌ها است به خصوص اينكه مي‌بينيم رقيب سنتي استقلال از قلب دفاع به شدت لنگ مي‌زند و از توانايي لازم براي مهار حملاتي كه از اين نقطه صورت مي‌گيرد بي بهره است. 
 
*** 
 
در استقلال مرداني كه توانايي ارسال‌هاي در عمق را دارند كم نيستند اگرچه جباري نيست تا شاهد پاس‌هاي بي مثالش باشيم و البته ديگر مجيدي هم در تركيب آبي‌ها قرار ندارد تا مثل تيري از چله كمان رها شده به عمق دفاع سرخ‌ها بزند اما اگر اينها نيستند جانواريو هست، زندي هم هست كه اين دو از خصوصيات لازم براي ارسال اينگونه پاس‌ها برخوردارند. 
 
در خط آتش نيز آرش برهاني حي و حاضر است. بازيكني كه بوي گلزني‌اش به مشام مي‌رسد. نه به خاطر گلي كه وارد دروازه ملوان كرد به خاطر روحي كه در همه دربي‌ها حتي آن دربي غيررسمي جام ولايت داشت. استقلال از سياوش اكبرپور و حتي ميثم بائو نيز بهره‌مند است. اين دو نيز تاب و توان دويدن ميان مدافعان كند پرسپوليس را دارند اما بايد ديد هنر ذهني امير قلعه نويي تا چه اندازه در استفاده صحيح از بازيكنان و انتخاب روش بازي در اين ديدار در ميدان نمود پيدا خواهد كرد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها