کد خبر: ۷۵۱۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
پرسپوليس با روياي تكرار دربي 74 و شروعي دوباره با شكست دادن همشهري آبي پوش به ميدان خواهد آمد.
استقلال پرسپولیس
ok

سایت گل-دربي شماره 75 تهران در حالي جمعه شب برگزار مي شود كه هيچكدام از دو تيم علاقه اي به رويارويي با هم در چنين شرايطي ندارند.

وضعيت اسف بار است. هم براي پرسپوليس و هم براي استقلال. شايد سال هاي سال بود كه هواداران دو تيم اين چنين با نا اميدي و اضطراب به دربي نمي نگريستند. البته اوضاع براي آبي ها كمي بهتر است چه از نظر امتياز و موقعيت در جدول و چه از نظر وضعيت رواني. اما همه مي دانند كه حكايت اين مسابقه با تمام بازي هاي قبل فرق مي كند.

قرمز و آبي در فصل نقل و انتقالات هر چه در چنته داشتند رو كردند و با خريدهاي ميلياردي و چشم و هم چشمي هاي خاله زنكي ، به اصطلاح شمشير را عليه رقبا در راه قهرماني از رو بستند اما گذشت زمان حداقل تا اين جاي ليگ برتر فوتبال كه پنج هفته اش ، پشت سر گذاشته شده نشان داده است كه دوران بازي كردن اسم ها به پايان رسيده و رقباي هميشه ي فوتبال ايران ، بايد به فكر فرار از بحران و رده هاي نازل جدول باشند تا قهرماني بلا منازع.


پرسپوليس با روياي تكرار دربي 74 و شروعي دوباره با شكست دادن همشهري آبي پوش به ميدان خواهد آمد. با شرايطي كه پرسپوليس در آن به سر مي برد و نتايج غير منتظره اين تيم در پنج بازي اخير و متحمل شدن سه شكست ، به نظر نمي رسد شرايط فني براي برتري سرخ ها فراهم باشد و اگر آن ها بتوانند با سه امتياز از ميدان خارج شوند تنها انگيزه ي خروج از بحران و به دست آوردن دل هواداران ممكن است مسبب آن باشد.

در روزهاي استيصال پيرمرد پرتغالي كه درماندگي اش بعد از صحنه ي گل داماش به پرسپوليس براي عالم و آدم هويدا بود ‏، دل سرخ ها به اين خوش است كه شايد روز روز انصاري فرد باشد ، ايمون زايد به ياد هت تريك روياييش استقلال كشي خود را تداوم بخشد و بنگر و جلال حسيني فيلشان ياد هندوستان كند و قدري شبيه روزهاي اوجشان در سپاهان باشند تا در نهايت ميوه ي اين همه اتفاق خوب ، فراموش شدن پنج هفته ي مرگبار پرسپوليس در آغاز ليگ برتر باشد.

ميلياردرها اين روزها اعصاب ندارند. چهره ي مانوئل ژوزه ، علي كريمي و سيد جلال حسيني به وضوح اين را نشان مي دهد. همين لقب ميلياردي و كهكشاني از يكسو و نتيجه نگرفتن آن ها از يكسو موجب بر هم خوردن تعادل رواني سرخ ها شده است چه بسا برخي از بازيكنان تازه وارد ، از نتايج اخير اين تيم احساس گناه مي كنند .همه ي اين ها ممكن است به ظاهر منفي باشد اما براي استقلال يك خطر بزرگ دارد: انگيزه سرخ. پرسپوليس مي خواهد جبران كند و اين ممكن است بلاي جان آبي ها شود.

در اردوي استقلالي ها ظاهرا  شرايط بهتر است. آن ها فقط يك بار باخته اند اما از دست دادن هفت امتياز از پنج مسابقه موجب مي شود اردوي آبي ها هم از تيغ انتقادات در امان نماند. به خصوص اين كه آن ها حتي در بازي هايي كه پيروز شده اند هم خوب بازي نكرده اند و امير قلعه نويي نيز به اين مسئله اذعان دارد. بحران مالي باشگاه استقلال هنوز عواقب خود را چندان نشان نداده اما به نظر مي رسد اگر آن ها تا پيش از دربي شارژ مالي نشوند و در دربي نتيجه مناسبي نگيرند ممكن است جمع و جور كردن تيم براي  قلعه نويي دشوار شود.

در استقلال ، جواد نكونام هنوز شرايط بازي را پيدا نكرده و در زمين قدم مي زند . ميداوودي و جباري مصدومند و حضور خسرو حيدري در دربي در هاله اي از ابهام قرار دارد. همين مسئله موجب مي شود كه لبخند روي لبان قلعه نويي چندان پر رنگ نباشد و اضطراب در نگاه مردي كه معمولا به پرسپوليس بباز نيست ، هويدا باشد.

استقلال و پرسپوليس هرگز علاقه اي به ملاقات هم در چنين شرايطي نداشتند. شايد بهترين شرايط براي آن ها رويارويي در هفته دهم به بعد بود تا اندكي وضعيت خود را سر و سامان دهند و اميد را به دل هواداران باز گردانند اما دربي 75 اگر مساوي نشود ، تيم برنده را نجات خواهد داد و تيم بازنده را دچار معضلاتي دو چندان خواهد كرد. شايد شرايط هر دو تيم در اين مسابقه بيش از گذشته براي مساوي كردن فراهم باشد...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها