کد خبر: ۷۵۱۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

در حالي كه رهبر معظم انقلاب سال جاري را به عنوان «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» نامگذاري كرده اند، متاسفانه شركت پتروشيمي با عدم عرضه برخي محصولات خود به توليد كنندگان داخلي عملا برخي از اين شركت ها را با تعطيلي مواجه كرده است.

دنياي اقتصاد نوشت: روز گذشته و در رینگ پتروشیمی سودکاستیک برای دومین هفته متوالی عرضه نشد. عدم عرضه این کالا طی دو هفته اخیر نرخ آن را 100 تومان در بازار داخل افزایش داده است. به طوری که بار تحویلی آن به مرز 430 تومان رسیده است، حال آنکه پیش از این دو هفته نرخ آن 330 تومان در هر کیلو بود.

گفته می‌شود حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بندرامام و همچنین شروع صادرات پتروشیمی اروند از دلایل عدم عرضه این کالا در بورس است. علاوه بر این برخی از فعالان بازار نیز از مشکلات فنی در مجتمع اروند خبر می‌دهند. 
 
البته در این روز برخی از محصولات مانند کربنات سدیم سبک و سنگین و اسید نیتریک وارد زمان مچینگ شدند. اما با توجه به اینکه از هفته گذشته تاکنون تنها خریدارانی قادر هستند در زمان مچینگ اقدام به خرید کالا کنند که دارای پروانه بهره برداری بوده و در سایت بهین یاب نیز ثبت نام آنها پذیرفته شده باشد، تناژ پایینی از این کالاها معامله شدند. به عقیده فعالان بازار، این محدودیت‌ها تنها بازار را با افزایش قیمت روبه‌رو کرده و در این روز نیز این سه کالا که وارد زمان مچینگ شدند، 15 تا 20 تومان در هر کیلو افزایش قیمت را در بازار داخل تجربه کردند. حال آنکه بیشتر معامله‌گران معتقدند؛ اگر کالایی وارد زمان مچینگ شود، خریداران با هر شرایطی باید قادر به خرید آن کالاها باشند.
 
گفتني است برخي از توليد كندگان اعلام كرده اند كه پتروشيمي محصول خود را فروخته است اما در تحويل محصول به توليدكنندگان امتناع مي كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها