کد خبر: ۷۵۱۰۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۵     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
نظامیان آل خلیفه با حمله به مراسم گرامیداشت یاد «حسام الحداد»، نوجوان بحرینی که در تظاهرات روز قدس به ضرب گلوله نیروهای آل خلیفه به شهادت رسید شماری را زخمی و یا بازداشت کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراسم گرامیداشت حسام الحداد نوجوان 16 ساله بحرینی که در تظاهرات جمعه گذشته این کشور به دست نظامیان رژیم آل خلیفه به شهادت رسید به صحنه درگیری نیروهای پلیس با عزاداران مبدل شد.

جمعیت شیعی الوفاق بزرگ‌ترین حزب معارض در بحرین گفت که پلیس ضدشورش سه‌شنبه شب با شلیک گاز اشک‌آور به سوی شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت یاد شهید نوجوان در شهر المحرق آغازگر درگیری‌ها بود.

الوفاق در بیانیه‌ای آورده است: نظامیان رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای شبه‌نظامی خود به سوی عزاداران آتش گشودند که به زخمی شدن چند نفر منجر شد.

جمعیت الوفاق و شاهدان عینی گفتند که پلیس پست‌های ایست و بازرسی برای جلوگیری از حضور مردم در مراسم عزا وضع کرده بود.

این در حالی است که دوشنبه شب گذشته نیز پلیس بحرین 11 تن از تظاهرات کنندگان را در منامه و شهرک حمد دستگیر کرد.

حسام محمد جاسم الحداد در حالی که نیروهای رژیم آل خلیفه در حال سرکوب تظاهرات روز جهانی قدس بودند، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این رژیم به شهادت رسید.

فعالان معارض بحرینی گفتند که الحداد نیز به دست نیروهای لباس شخصی رژیم بحرین کشته شد.

دولت بحرین نیز درباره این حادثه در بیانیه‌ای ادعا کرد که گروهی را که از پشت بام‌های محل برگزاری مراسم عزای یک شهروند بحرینی به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کرده، دستگیر کرده است.

گروهی دیگر نیز شب گذشته در نزدیکی مراسم گرامیداشت الحداد با راهپیمایی در خیابان الشیخ عیسی رژیم آل خلیفه و سرکوبگری آن شعار سر دادند.

رئیس پلیس استان المحرق نیز گفت که هشت نفر دستگیر شده پس از طی مراحل قانونی به دادستانی تحویل داده می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها