کد خبر: ۷۵۰۷۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۴     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
اپوزيسيون خارج نشين طيف‌ها، تفكرات و باورهاي مختلفي دارند كه جمع ميان آنها بسيار سخت است. اما در ميان آنها هستند كساني كه مدعي ايران‌دوستي افراطي و دل سوزاندن براي مردم هستند، كساني كه دروغ را به جاي راست از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي تحويل ملت مي‌دهند.

«ايران‌آباد»، در حالي كه تحريم‌هاي اعمال شده توسط آمريكا و متحدان اروپايي‌اش عليه مردم ايران به خصوص در حوزه بانكي مشكلاتي متعددي را براي تبادلات ارزي و سرمايه‌اي كشور به وجود آورده و اين تحريم‌ها تاثيراتي هم بر زندگي روزمره مردم گذاشته است، برخي از كساني كه خود را اپوزيسيون نظام مي‌دانند، از اين تحريم‌ها ابراز خوشحالي مي‌كنند.

در طول چند روز گذشته رسانه‌هاي آمريكايي كه با شبكه‌هاي صهيونيستي تعقيب كننده رفتارهاي ايران براي دور زدن تحريم‌ها ارتباط دارند چند گزارش از اقدامات بانكي ايران در عراق و ارمنستان منتشر كردند كه هر چند در هر دو مورد توسط مقامات اين دو كشور رد شد، اما خود بهانه‌اي بود تا برخي دشمني آشكار خود عليه كشور را نشان دهند.

در اين ميان شبكه خبري العربيه وابسته به خاندان سعودي كه از دبي برنامه‌هاي خود را پخش مي‌كند و كوچك‌ترين فرصتي را براي حمله به مردم ايران، فرهنگ، تمدن و پيشرفت‌هاي كشور از دست نمي‌دهد، در گزارشي به بررسي آخرين ادعاهاي مطرح شده توسط رسانه‌هاي آمريكايي در مورد دور زدن تحريم‌هاي بانكي توسط جمهوري اسلامي ايران با سرمايه‌گذاري در ارمنستان پرداخت.

اين شبكه براي آنكه ادعاهاي خود را عليه ايران مستند كند، سراغ كارشناس دايم و حقوق بگير خود رفت و از وي خواست تا در مورد تازه‌ترين ادعاهاي مطرح شده عليه ايران جهت دور زدن تحريم‌هاي بانكي براي بينندگانش توضيح دهد. ميهمان هميشگي اين شبكه نيز كه با به ميان آمدن نام ارمنستان فرصت را براي دعواي مسلمان و مسيحي فراهم ديده بود، ابتدا گريزي به آذربايجان كه 90درصد مردم آن شيعه هستند و جنگ آن با ارمنستان زد و سپس به روابط خوب تهران و ايروان اشاره كرد.

عليرضا نوري زاده كه يك پاي ثابت برنامه‌هاي ضد ايراني در العربيه است و براي دريافت مشتي دلار هر چه مسولان اين شبكه – مانند روزنامه الشرق‌الاوسط – بخواهند عليه ايران و ايراني بر زبان مي‌راند، در بخشي از سخنان خود از اينكه مقامات لبناني موفق شده‌اند به همكاري بانكي با تهران پايان دهند «خدا را شكر» كرد و تاكيد كرد با وجود اين همه، شعبه‌اي از بانك صادرات ايران همچنان در بيروت شعبه دارد!

اين آقاي پر مدعا كه در برنامه‌هاي ماهواره‌اي در شبكه‌هاي فارسي مدام مردم، مردم مي‌كند در حالي از كشف برنامه دور زدن تحريم‌ها توسط ايران در لبنان با واژه «الحمدالله» پاسخ مجري العربيه را مي‌دهد كه در ابتدايي سخنانش تلاش دارد آتش اختلافات قومي و مذهبي را هم شعله‌ور كرده و با يادآوري اختلافات باكو – ايروان، از اينكه ايروان روابط خوبي با تهران دارد، عده‌اي را تحريك كند.

متاسفانه اين جريان اپوزيسيون «نان به نرخ روز خور» كه باورها و رفتارهايشان با هم به شدت متناقض بوده و با اينگونه سخنان نشان مي‌دهند كه پشيزي براي ايران و ايراني ارزش قائل نبوده و ميهمان دشمن درجه مردم ايران و هويت بلند تاريخي آنها مي‌شوند، بهتر است از اين به بعد نه از ايراني تعريف كنند و نه خود را ايراني بنامند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها