رييس واحد بازرسي و نظارت اصناف كشور
گفت:بيشترين ميزان شكايت در دو ماه اخير در حوزهي كالاهاي پرمصرف مثل مواد
پروتئيي، لبنيات، ميوه و ترهبار و در بخشهاي خدماتي بيشترين ميزان شكايت
از واحدهاي صنفي املاك يا تلفن همراه بوده است.
به گزارش ایسنا، رضا كرمي افزود:
فراگيرترين تخلف واحدهاي صنفي عدم نصب قيمت كالا و عدم ارائهي فاكتور
بوده و در زمينهي كمفروشي نيز شكايتهايي داشتيم كه به ويژه در چند ماه
اخير پيگيري و نظارت لازم در اين زمينه صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه بازرسي از واحدهاي
صنفي به صورت منظم صورت ميگيرد، اظهار داشت: با توجه به زمانهاي خاص و
مصرف بيشتر مردم، نظارتها در مورد برخي كالاها بيشتر انجام ميشود؛ به
عنوان مثال در فصل پاييز و همزمان با بازگشايي مدارس روي كالاهايي مثل كيف و
كفش مدارس، مانتو و پوشاك و مواردي از اين قبيل نظارت بيشتري انجام
ميدهيم و بازرسيها را تشديد كرده و حراجهايي نيز انجام ميشود.
كرمي تاكيد كرد: مردم بايد توجه داشته
باشند كه از مغازهها و مراكزي كه كالاها را گران به فروش ميرسانند، خريد
نكنند و از قيمت عادلانه اجناس و كالاها اطلاع داشته باشند كه توجه به اين
موضوع بر فعاليت ما هم تاثيرات مثبت خواهد داشت و كار ما را نيز سادهتر
ميكند.