کد خبر: ۷۴۹۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۱ شهريور ۱۳۹۱
«نتيجه نگرفتن تيم به رغم حضور بهترين‌ها در پرسپوليس قطعاً دلايلي دارد» اين بخشي از صحبت‌هاي محمد رويانيان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از سومين شكست تيمش در ليگ جاري بود. مدیرعامل پرسپولیس كاملاً درست مي‌گويد، تيمي كه گردان، سيدجلال حسيني، بنگر، قاضي، انصاري‌فرد، ماهيني و پولادي را در كنار علي كريمي و محمد نوري دارد وقتي خيلي بد نتيجه مي‌گيرد حتماً دلايلي دارد.

به گزارش رجانیوز، واقعاً چه اتفاقي براي اين تيم افتاده كه بهترين‌هاي چند فصل گذشته، امروز به بازيكناني درجه 2 تبديل شده‌اند؟ اينكه بگوييم همه آنها افت كرده‌اند قابل قبول نيست يا مطرح كردن تفاوت بازي در پرسپوليس با تيم‌هاي ديگر بيشتر كليشه‌اي است تا فني چون اينها حداقل سال‌ها يا در تيم‌هاي مختلف يا در تيم ملي كنار هم بازي كرده‌اند. 

رويانيان درست مي‌گويد، اين نتايج قطعاً دلايلي دارد اما چقدر بايد فرصت داد و كي راهكاري مناسب براي حل آن به دست مي‌آيد؟ 5 هفته گذشت و هفته‌اي بعد هم با يك چشم بر هم زدن مي‌گذرد و اگر پرسپوليس تنها اميدوار باشد و جلسه بگذارد نتيجه لازم را نمي‌گيرد. بايد با كساني مشورت شود كه پرسپوليس را به خاطر پرسپوليس دوست دارند. 
 
برای ستاره‌های میلیاردی چه اتفاقی افتاده است؟
 
بدون شك اگر بهترين بازيكنان چند سال اخير فوتبال را (غير از سرخابي‌ها) مرور كنيم به بازيكناني مثل سيدجلال حسيني، كريم انصاري‌فرد، پولادي، ماهيني، گردان، بنگر، خلعتبري و... مي‌رسيم. بازيكناني كه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال براي جذب هر كدامشان رقابت نزديكي با هم داشتند. 
 
حالا تعداد زيادي از آنها به پرسپوليس آمده‌اند و برخلاف بيشتر پيش‌بيني‌ها بازي‌هاي ضعيفي را از خود به نمايش گذاشتند. واقعاً چه اتفاقي افتاده كه كريم انصاري‌فرد در گلزني موفق نيست؟ چه چيزي باعث شده تا بنگر در 4 بازي 2 پنالتي بدهد و سيدجلال هم در 2 بازي آخر نامطمئن نشان دهد؟ چرا بازي ماهيني نوسان دارد و چراهايي از اين دست كه رسيدن به جواب آنها تنها راه حل شدن مشكلات است. 
 
ايراد كار كجا است؟ رويانيان درست مي‌گويد، يك جاي كار اشكال دارد اما اگر بخواهيم درصدي را مشخص كنيم چقدر از آن سهم ژوزه مي‌شود؟ او به عنوان يك مربي خارجي كه به قول خودش تجربه 36 ساله دارد چقدر زمان مي‌خواهد؟ او هنوز تركيب تيمش را نشناخته و در هر بازي چند تغيير در ارنج اصلي‌اش مي‌دهد. شايد همين مطمئن نبودن بازيكن از بازي كردن و پيدا نكردن تركيب ثابت يكي از دلايل ناكامي باشد. 
 
اعتماد به سيف‌اللهي، تصميم درست ژوزه 
 
پرسپوليس در هفته شانزدهم فصل گذشته در تهران رودرروي راه‌آهن قرار گرفت. روح‌ا... سيف‌اللهي در دقيقه 77 آن بازي به جاي جواد كاظميان به زمين آمد تا نخستين حضورش را در ليگ با پرسپوليس تجربه كند. او در همان دقايق پاياني همان بازي يك فرصت عالي گلزني را از دست داد و در نهايت بازي يك-يك تمام شد. شايد اگر آن توپ به گل تبديل مي‌شد ديگر حسرت بازي كردن را نمي‌خورد البته حميد استيلي يك بار از او در دربي استفاده كرد اما وقتي دنيزلي آمد سيف‌اللهي حتي خيلي كم در تركيب 18 نفره قرار گرفت. 
 
اما ژوزه كه انتقادهاي زيادي به چيدمان، تعويض كردن‌ها و شكل تمرين‌هايش است از اين بازيكن در ارنج اصلي تيمش مقابل داماش استفاده كرد. شماره 27 پرسپوليس تا دقيقه 78 كه در زمين بود غير از يكي دو پاس اشتباه، بازي قابل قبولي را به نمايش گذاشت. فوتبالي كه ما كمتر از چند بازيكن اسم و رسم‌دار پرسپوليس ديده بوديم.
 
حالا اين انتظار هم وجود دارد كه ژوزه بيشتر به او اعتماد كند. شايد راحت بازي كردن سيف‌اللهي به خاطر فشار رواني كمتري است كه او نسبت به هم‌پستي‌هايش متحمل مي‌شود. در واقع وقتي از ژوزه انتقاد مي‌شود بايد به تصميم‌هاي بعضاً صحيح او هم اشاره داشت. 
 
در تمرين‌ها چه مي‌گذرد؟ 
 
«تيم را دوازدهم نمي‌كنم» اين ادعاي ژوزه و در واقع كنايه او به دنيزلي و استيلي در نخستين كنفرانس مطبوعاتي‌اش بود البته مرد پرتغالي پرسپوليس هنوز براي اثبات حرفش 29 بازي ديگر فرصت دارد ضمن اينكه تا همين جا هم به نوعي ادعايش را به كرسي نشانده و پرسپوليس را دوازدهم كه نه، بلكه شانزدهم كرده است. 
 
كاش پرسپوليس خوب بازي مي‌كرد و مي‌باخت. اينطوري جاي اميدواري بيشتري وجود داشت تا در بازي‌هاي آينده طلسم ناكامي‌ها شكسته شود اما قرمزهاي پايتخت خوب بازي نمي‌كنند و مي‌بازند. شايد يكي از دلايل اين نتايج به دست آمده هم به شكل تمرين‌هاي اين تيم برمي‌گردد. انجام تمرين در پشت درهاي بسته اين امكان را از كارشناسان و اهالي رسانه‌ها مي‌گيرد تا نقد صحيحي به عملكرد ژوزه داشته باشند.
 
از طرفي كميته فني هم با يكسري صحبت‌هاي كليشه‌اي هيچ مشكلي را از تيم حل نمي‌كنند. 
 
پروين كه سكوت كرده، درخشان ملاحظه مي‌كند و بقيه هم همينطور. شايد هم به مديرعامل گزارش مي‌دهند كه اگر اينطور باشد آن وقت بايد پرسيد چرا هيچ اتفاقي نمي‌افتد؟ يا گزارش‌ها اشتباه بوده يا ژوزه اهميتي نمي‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها