کد خبر: ۷۴۷۷۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش اصلاح طلبان برای بازگشت به نظام از اسفند ماه سال ۹۰ شکل گرفت، یعنی زمانی که آقای خاتمی علیرغم جنگ های زرگری که بین اطرافیانش روی داد در انتخابات شرکت کرد.

زهره طبیب زاده نوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی عصر امروز، اظهار داشت: این مسئله نشان داد که از جانب این افراد تمایلی وجود دارد که بار دیگر و به نحوی خودشان را به نظام و مراکز تصمیم گیری نظام نزدیک تر کرده و به عرصه قدرت بازگردند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: البته این مسئله طبیعی است چون به هرحال آنها تمایل دارند که دوباره جایگاه گذشته خودشان، آبروی از دست رفته و اعتبارشان را در نظام بدست بیاورند و امید این را دارند که با آن اقشاری که در انتخابات سال ۸۸ به امسال آقای موسوی رأی دادند به صحنه بازگشته و با حفظ آن اقشار، باردیگر با نظام ارتباط برقرار کنند.
 
طبیب زاده با بیان اینکه برخی از عناصر جریان اصلاحات افراد کاملا سیاسی هستند که حضور در عرصه های سیاسی با زندگی آنها آمیخته شده است، گفت: برخی از آنها افراد کهنه کار سیاسی بوده و نمی خواهند موقعیتشان در انقلاب و حاکمیت نظام را به راحتی از دست بدهند. 

وی افزود: آنها می خواهند شانس خودشان را بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری امتحان کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اصلاح طلبان یک آزمایش، تجربه و آزمون بسیار سنگینی را در سال ۸۸ پس داده و در این امتحان کاملا مردود شده اند، تصریح کرد: آنها می خواهند به هر نحوی که شده خودشان را از گرداب افتضاح و جنجال سیاسی و خیابانی که در فتنه ۸۸ ایجاد کردند نجات بدهند؛ اما این مسئله واقعا برایشان مقدور نیست زیرا مردم ماهیت واقعی این ها را کاملا شناخته و سرسپردگی اصلاح طلبان به استکبار جهانی را به خوبی درک کرده اند. 

طبیب زاده خاطرنشان کرد: مردم به خوبی می دانند که اصلاح طلبان یک رابطه فکری ارگانیک و سیاسی با لیبرال دموکراسی غرب دارند و در حال حاضر شاهد حضور بسیاری از عناصر و فعالین جریان اصلاحات در آمریکا هستیم.

 وی با بیان اینکه جامعه ما تحت هیچ شرایطی به اصلاح طلبان مارک دار که در جریان فتنه درگیر بودند اعتماد نخواهد کرد، افزود: من شخصا نگران کسانی هستم که برخی دیدگاههای ذهنشان همان دیدگاههای اصلاح طلبان بوده اما با چهره اصولگرایی در جامعه حضور یافته و خیلی راحت دست به دست اصلاح طلبان داده و در خط و مسیر آنها حرکت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این افراد خطرناک تر از اصلاح طلبان هستند که احتمال دارد فتنه آینده از همین ناحیه و از طرف همین اشخاص صورت پذیرد. 

طبیب زاده با بیان اینکه خود اصلاح طلبان هم می دانند که هیچ شانسی برای حضور دوباره در عرصه مدیریت کشور نخواهند داشت، تاکید کرد: اصلاح طلبان می خواهند به آخرین ریسمانها برای بازگشت به قدرت چنگ بزنند. 

وی ادامه داد: ساکتین فتنه که جزو اصولگرایان بوده و می خواستند نقش واسطه را بین اصولگرایان و سران فتنه بازی کنند به دفعات دم از آشتی ملی زده و بحث ایجاد دولت وفاق و آشتی ملی بین سران سیاسی کشور را مطرح کردند و به نوعی تمایل داشتند که زمینه بازگشت سران فتنه به عرصه های سیاسی کشور را فراهم کنند.
 
نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: آن افرادی که شعار می دادند حالا که انتخابات تمام شده بیایید آنچه که در گذشته اتفاق افتاده را از یاد برده و با اصلاح طلبان از نو شروع کنید. این زمزمه ها در اوایل به دلیل این که این جریان خیلی حاد و پرتنش دنبال می شد امکان انجام آن نبود ولی به تدریج ما در بعضی از مواضع و دیدگاههای این افراد دیدیم که ماهیت سران فتنه را در هنگام انتخابات و بعد از آن متفاوت دانستند و در این زمینه جمله مشهوری از یکی از همین آقایان است که می گفت موسوی قبل و یا هنگام انتخابات به دلیل سیاسی و ماهیتی با موسوی چند هفته بعد از انتخابات متفاوت است در حالی که ما فردی مانند میرحسین موسوی را از ۲۵ سال قبل به دلیل انشعابی که در حزب جمهوری اسلامی بوجود آورد و باعث جدا شدن روحانیت و غیر روحانیت در آن حزب گردید، می شناسیم. 

طبیب زاده ادامه داد: متأسفانه کسانی که در ساعت ۲۳ روز انتخابات به موسوی تبریک گفتند امروز خودشان را جزو سردمداران اصولگرایی دانسته و به عناوین مختلف با برپاکنندگان فتنه به طور مستقیم و غیرمستقیم دیدار می کنند. رد پای عملکرد این افراد را می توانیم در بحث مطرح کردن کاندیداهایی مانند آقایان کاتوزیان و عباسپور بر مسند ریاست مرکز پژوهشهای مجلس مشاهده کنیم. 

وی تاکید کرد: تمام این موارد نشان می دهد که یک پیوند ناگسستنی بین این آقایان و اصلاح طلبان وجود دارد. ممکن است در ظاهر جرأت این که نتوانند به طور علنی و مستقیم با سران فتنه و جریاناتی که در فتنه دخالت داشته ارتباط برقرار کنند اما شیوه ها و عملکردشان در میان اصولگرایان کاملاً نمایانگر تزویر و نفاق فکری آنها است.

وی درباره جدا دانستن خاتمی از سران فتنه و طرح این موضوع توسط برخی از اصلاح طلبان گفت: ممکن است نوع برخورد آقای خاتمی بطور فردی با طیف رادیکال جریان اصلاحات متفاوت باشد ولی مشی سیاسی وی هیچ تفاوتی با مشی سیاسی سایر سران فتنه ندارد. تمام حرفهای اخیر خاتمی یک شوی سیاسی است زیرا او کسی است که در فتنه ۸۸ نظام را متهم کرد.
 
طبیب زاده خاتمی را یکی از سه ضلع فتنه 88 خواند و با تاکید بر این نکته که "او نمی تواند دامن خود را از فتنه پاک کند" تصریح کرد: حرفهای اخیر خاتمی در واقع ماسک جدیدی است برای بازگشت به قدرت که از طرف او مطرح شده است و کسانی که فریب وی را می خورند نیز بزودی خواهند فهمید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها