کد خبر: ۷۴۷۳۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

به گزارش روزنامه ی "WAZ"، محافظ شخصی سابق بن لادن که در حال حاضر در بوخوم آلمان زندگی می کند، ماه هاست که تلاش می کند تا یک مسجد شخصی در منطقه ی "روهر" آن شهر بسازد. به گزارش رسانه های شهر "اسن" آلمان " گزارشات یک شهروند، نیروهای امنیتی را متوجه این موضوع کرد".

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، سخنگوی سازمان امنیت داخلی دوسلدورف آلمان نمی خواست به سوال خبرگزاری dpa درمورد آن اتهام که، مسئولین هیچ اطلاعاتی درباره ی برنامه های ساخت مسجد نداشتند جواب بدهد. البته او تأکید کرد: " ما این شخص را از سال 2006 تحت نظر داریم".

رسانه های آلمانی می گویند، درمورد معیارهای امنیتی پلیس و حفظ قوانین اساسی چیزی عنوان نمی شوند تا کار مسئواین امنیتی به زیر سئوال رود.

سخنگوی پلیس بوخوم در جواب روزنامه ی "WAZ" اعلام کرده است که، بازرسان از اوایل ماه آگوست اسنادی داشتند، مبنی بر اینکه، در نزدیکی "یارهوندرت هاله" "قرار است یک مکان مذهبی ایجاد شود و بر همین اساس هم یک اجلاس برگزار شده است. پلیس در این زمینه،  زمانی را برای توضیح همراه با مسئولین شهر بوخوم وعده داده است، که البته زمان دقیقش هنوز معلوم نیست.

مدتی پیش رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان گفته است که "سامی آ " به عنوان یک واعظ خطرناک طبقه بندی شده است. اما همسایگان این مرد می گویند که ظرف 8 سال گذشته حرکتی مشکوک و غیرعادی از او ندیده اند.  رسانه های محلی آلمان نیز قبلا گزارش داده اند که "سامی آ" به احتمال زیاد در گذشته محافظ شخصی اسامه بن لادن بوده است.

شایان ذکر است "سامی آ" 38 ساله است و همراه با همسر  آلمانی و 3 فرزند خود در شهر بوخوم زندگی می کند. 

دادستان فدرال آلمان نیز قبلاً برای این مرد تونسی تبار  پروندهای تشکیل داده است.  در این پرونده از "سامی آ" به عنوان مظنون به عضویت در یک تشکیات تروریستی خارجی نام برده شده است، اما از آنجا که این تحقیقات به نتیجه ای نرسید، این پرونده در سال 211۲ بسته شد.

در همین حال یک روزنامه منطقه ای در ایالت "نورد راین وستفالن"  آلمان قبلا گزارش داده است که "سامی آ" در  مساجد بوخوم جوانان مسلمان را تشویق به جهاد میکند و دو عضو شبکه القاعده در شهر دوسلدورف را که به "سلول دوسلدورف" شهرت یافته به سوی بنیادگرایی اسامی هدایت کرده است. این دو فرد که "عمید س" و  "هلیل اس" معرفی شده اند، هم اکنون به اتهام طراحی یک انفجار بزرگ در شهر دوسلدورف در برابر دادگاه قرار دارند.

مقامات مسئول شهر بوخوم خواستار صدور حکم بازگرداندن "سامی آ" به تونس شده اند، اما دادگاه به این دلیل که این واعظ سلفی با یک زن آلمانی ازدواج کرده و این زوج دارای سه فرزند مشترک هستند، این درخواست را رد کرده است.

اینکه این ادعای رسانه های آلمانی تا چه حد واقعیت دارد و آیا این فرد از محافظان بن لادن بوده است یا اینکه هدف اصلی دولت و رسانه های این کشور از طرح چنین مباحثی راه انداختن موج جدید ضداسلامی می باشد تا کنون بر کسی مشخص نیست اما در این موضوع هیچ شک و تردیدی نیست که دولتهای غربی از حامیان اصلی القاعده بوده و هستند و سعی دارند که سیاستهای خود را در جهان با چنین گروههای جلو ببرند که نمونه آنرا هم اکنون در حمایت غرب از القاعده در سوریه می توان مشاهده کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها