کد خبر: ۷۴۷۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
اندکی پس از آنکه رئیس بانک مرکزی رژیم‌صهیونیستی حمله به ایران را آغازگر یک بحران اقتصادی بزرگ برای اسرائیل خواند، موسسات مالی مختلف این رژیم همچنان به هشدار نسبت به تبعات ماجراجویی نظامی علیه ایران هشدار می‌دهند.
فارس به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: یکی از موسسات سرمایه‌گذاری رژیم‌صهیونیستی به سران این رژیم هشدار داده است که ماجراجویی نظامی اسرائیل علیه ایران، می‌تواند حدود 40 میلیارد دلار به این رژیم هزینه تحمیل کند.

این برآورد را گروه اطلاعات تجاری «بی‌دی‌آی- کوفیس» انجام داده و در بررسی خود هزینه‌های مستقیم و جانبی احتمالی را در نظر گرفته است.

بر اساس گزارشی که این موسسه منتشر کرده، جنگ با ایران می‌تواند حدود 12 میلیون دلار هزینه مستقیم برای رژیم صهیونیستی داشته باشد. همچنین این رژیم 3 تا 5 سال، سالانه حدود 6 میلیون دلار ضرر ناشی از جنگ را متحمل خواهد شد که این امر به دلیل از دست دادن مشتریان بین‌المللی است، و نهایتا تخمین زده شده که 10درصد از صنایع داخلی این رژیم بر اثر جنگ با ایران فرومی‌پاشد.

این موسسه اعلام کرده است که این برآوردها را بر اساس هزینه‌هایی که رژیم‌صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب‌الله متحمل شده، انجام داده است.

پیش از این هم صاحبان مشاغل و تجار صهیونیست نسبت به پیامدهایی که جنگ با ایران می‌تواند برای اقتصاد رژیم‌صهیونیستی داشته باشد، هشدار داده بودند.

«یاکوب روزنبرگ» یکی از روسای صنایع تجاری بزرگ اسرائیلی است که در این باره می‌گوید: بحث حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به ایمنی و امنیت ما آسیب می‌زند و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی که مشتریان ما هستند ما را تحت فشار قرار می‌دهند و از ما یک پاسخ شفاف در مورد آینده می‌خواهند.

وی گفت: اگر اسرائیل هدف حملات موشکی متعدد قرار بگیرد چگونه باید به تقاضاهای خارجی پاسخ دهیم.

روزنبرگ گفت: اگر اسرائیل هدف حملات موشکی و راکتی قرار بگیرد اقتصاد اسرائیل دچار اختلال خواهد شد و تحویل کالاهای سفارش داده شده به مشتریان خارجی متوقف خواهد شد.

وی از آنچه که آن را بحث‌های غیرمنطقی درباره حمله به ایران خوانده انتقاد کرده و عنوان می‌کند: من تاکنون ندیدم که جنگ به جای کابینه دولت در رسانه‌ها مدیریت شود. چنین شرایطی باعث می‌شود که تصمیم درباره سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد با شرکت‌های اسرائیلی مشکل شود.

قبل‌تر هم «استنلی فیچر» رئیس بانک مرکزی رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای نسبت به پیامدهای اقتصادی حمله به ایران هشدار داده و اذعان کرده بود که حمله به ایران می‌تواند برای اسرائیل بحران اقتصادی به بار آورد.

این در حالی است که به نظر می‌رسد بحث در مورد تبعات مالی ناشی از درگیر شدن در جنگ با ایران، بحثی بی‌مورد باشد، چراکه بسیاری نظیر «دیوید گراسمن» نویسنده معروف اسرائیلی و نامزد دریافت جایزه نوبل، جنگ با ایران را خطری جدی برای «موجودیت و ادامه بقا» رژیم‌صهیونیستی دانسته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها