کد خبر: ۷۴۷۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بدون شك داراي منافع بسياري براي كشورمان خواهد بود ولي آنچه لازم است حتما از آن حراست شود دستاوردهاي اين همايش است كه بعد از برگزاري اجلاس مي‌بايست به‌صورت كارگروه‌هاي تخصصي پيگيري شود و مي‌بايست وزارت خارجه در اين زمينه برنامه‌ريزي منسجمي را داشته باشد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اجلاس بين‌‌المجالس تهران تحولي منحصر به‌فرد در حوزه ديپلماسي بين‌المللي كشورمان خلق مي‌كند و موجب خواهد شد كه توجه جهان معطوف به دستاوردهاي اين اجلاسيه شود.

فتح‌الله حسيني، نماينده مردم فصر شیرین و گیلان غرب در مجلس درباره اجلاس غیر متعدها در تهران گفت: اجلاس كشورهاي غيرمتعهد كه فلسفه وجودي آن جلوگيري از بسط سلطه‌هاي قطبي در جهان و با رويكرد حمايت از كشورهاي در حال توسعه است، فرصتي را براي جمهوري اسلامي ايران فراهم مي‌كند تا بتوان از آن در جهت پس زدن تحريم‌هاي غربي عليه كشورمان بهره برد.

وي افزود: تلاش ده‌ها ساله غرب به‌منظور منزوي كردن ايران و جلوگيري از پويايي ديپلماسي سياسي كشورمان در حالي ميزباني ايران از اين اجلاس را شاهد است كه تاكنون بيش از 65 كشور دنيا آمادگی خود را برای حضور در عالي‌ترين سطح ممكن در اين اجلاس را اعلام کرده اندو ايران يك‌بار ديگر قدرت منطقه‌اي خود را به كشورهاي جهان ثابت مي‌كند.

حسيني بيان داشت: هميشه يكي از اهداف غربي‌ها عليه كشورمان در زمان ميزباني از اجلاس‌هاي بين‌المللي، تلاش براي عدم‌شركت كشورها در اينگونه از اجلاس‌‌هاست تا به نوعي روحيه ديپلماسي خارجي كشورمان را تضعيف كرده و اينگونه جلوه دهند كه تلاش‌هاي استعماري آنها در منزوي ساختن ملت ايران به ثمر نشسته است، اما اجلاس جنبش عدم ‌تعهد در تهران مي‌تواند ضمن خنثي كردن اين توطئه شرايط ويژه‌اي را براي بيان زواياي مختلف حقانيت ملت ايران باشد و به فرصتي جهاني براي طرح ايده‌هاي ايران تبديل شود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بدون شك اجلاس تهران با حضور حداكثري اعضا برگزار مي‌شود و شاهد دستاوردهاي ارزنده آن خواهيم بود.

اين نماينده مجلس در دادمه گفت: به‌منظور رسيدن به منافع ملي مي‌بايست اصل مدون و مشخصي را پيگيري كنيم كه در برخي از مواقع شاهد نابساماني در اتخاذ مواضع مناسب و يا موازي كاري در اين حوزه هستيم و در اين زمينه مي‌بايست شخص رئيس‌جمهور با مراقب بيشتر از مسائل بين‌المللي به‌خصوص در حاشيه برگزاري اين اجلاس در تهران، ميدان برخي فرصت‌طلبان رسانه‌اي فرا‌منطقه‌اي را تنگ كند.

حسيني افزود: اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بدون شك داراي منافع بسياري براي كشورمان خواهد بود ولي آنچه لازم است حتما از آن حراست شود دستاوردهاي اين همايش است كه بعد از برگزاري اجلاس مي‌بايست به‌صورت كارگروه‌هاي تخصصي پيگيري شود و مي‌بايست وزارت خارجه در اين زمينه برنامه‌ريزي منسجمي را داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خارج از مسائل مرتبط با آمد و شد جمع وسيعي از سران كشورها به ايران كه دستاوردي بسيار ارزشمند براي كشور است، حضور هوشمندانه ايران در بخش‌هاي جنبي اين نشست از يك‌سو و از سوي ديگر نقش‌‌آفريني جدي در تدوين و نهايي‌سازي بيانيه از جمله موضوعاتي است كه اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در انجام آن به وزارت خارجه كمك خواهند كرد تا دستاوردهاي اين حوزه حفظ شود.

نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي درباره تهديدهاي اخير رژیم صهیونیستی عليه ايران اسلامي نيز گفت: در صحنه مواجهه سياسي در جهان برخي از كشورها به‌دليل شرايط محيطي و اقليمي شان اساسا قادر به بيان تهديد عليه ديگر كشورها نيستند، ولي ما شاهد اين هستيم كه رژيم كودك كش صهيونيستي با حماقت تمام دست به تهديد ملت و نظامي مي‌زند كه سابقه پرآوازه‌اي در نابود كردن رژيم‌هاي متجاوز دارد. با اين حال به جرات مي‌توان گفت كه هرگونه خودسري صهيونيست‌ها در منطقه با چنان جواب قاطعي از ناحيه نيروهاي مسلح كشورمان و ملت ايران مواجه خواهد شد كه ديگر هويتي براي صهيونيست‌ها متصور نخواهد بود و نامي از آنها در جهان باقي نخواهد ماند.

وي بيان كرد: گوشه‌اي از توان نظامي ملت ايران قادر است كشوري با وسعت 2 تا چند برابر اسرائيل را نابود كند و اگر صهيونيست‌ها بخواهند حماقتي به خرج دهند، سيلي محكمي خواهند خورد.  
 
اين نماينده ملت گفت: غرب با رسانه‌هاي استعماري خود به‌دنبال القاي بلوف‌هاي بي‌ارزش در ميان كشورهاي منطقه است تا از اين طريق روحيه مقاومت را در منطقه متزلزل كند اما مردم سوريه بايد بدانند كه آنچه اراده واقعي آنهاست محقق خواهد شد و صهيونيست‌ها كاري از پيش نخواهند برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها