کد خبر: ۷۴۶۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
با انتشار اخبار مربوط به آغاز عملیات قریب‌الوقوع ارتش پاکستان در مناطق قبیله‌ای این کشور، گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان درباره این عملیات به نیروهای ارتش هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، تحریک طالبان پاکستان با ارسال پیامی به رسانه‌ها از تشکیل گروهی موسوم به "جوخه بمب‌گذاران انتحاری" برای مقابله با حمله احتمالی ارتش به مناطق قبیله‌ای پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان خبر داد.

در این پیام آمده است که این گروه از طریق منابع خود در ارتش پاکستان، گزارشات اطلاعاتی درباره برنامه حمله به وزیرستان شمالی دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "احسان‌الله احسان" سخنگوی تحریک طالبان جزئیاتی را درباره یکان‌ها و هنگ‌ها و فرماندهان احتمالی این عملیات که گفته می‌شود قرار است از 26 آگوست (5 شهریور) آغاز و تا یک ماه ادامه داشته باشد افشا کرد.

وی گفت: تحریک طالبان پاکستان خود را برای دفاع آماده کرده و برای استقبال از ارتش، یک جوخه از بمب‌گذاران انتحاری تشکیل داده است.

مقامات ارتش هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

حدود 2 هفته پیش، روزنامه "وال استریت ژورنال" از توافق پاکستان و آمریکا برای انجام عملیات مشترک بر ضد شبه‌نظامیان طالبان و "شبکه حقانی" در منطقه قبیله‌ای وزیرستان پاکستان خبر داد.

اگرچه که بعد از انتشار این خبر، مقامات پاکستانی هر نوع توافق با واشنگتن برای انجام عملیات مشترک در وزیرستان شمالی را رد و تأکید کردند که عملیات‌های "روزمره" در 2 طرف مرز را نباید با "عملیات مشترک" اشتباه گرفت.

واشنگتن مدت‌ها است که پاکستان را برای انجام عملیات بر ضد شبکه حقانی که گفته می‌شود مسئول اصلی حمله به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان هستند تحت فشار قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها