کد خبر: ۷۴۵۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۲۹ مرداد ۱۳۹۱

بلاگستان 598/ وبلاگ هویتنا در آخرین پست خود نوشت:

احمدی نژاد را نباید با تعداد پل ها و متراژ جاده ها و تعداد واحدهای مسکن مهر سنجید. هر چند تمام این آمارها مهم و امیدبخش هستند و حقیقتا ملعونند کسانی که به خاطر حسادت فردی و قبیله گرایی جمعی طعم شیرین پیشرفتی که ملت و دولت در این سالها تجربه کرده اند را زیر سوال می برند. دولت به جز ارائه امار و مقایسه آن با دولت های قبلی چگونه تفاوت عملکرد خود را ابراز کند؟

اما احمدی نژاد را نباید با این آمارها معرفی کرد چرا که دولت عدالتخواه تعابیری همچون "احیاگر ارزشها امام و انقلاب" و " بازگرداننده قطار انقلاب به ریل خود" و "بهترین دولت ایران بعد از مشروطه" را از رهبر معظم انقلاب هدیه گرفته است.

در این دولت بود که رهبری در کرمانشاه فرمودند که ما وارد مرحله جامعه سازی شده ایم و این یعنی مرحله دولت اسلامی که مرحله سوم از مراحل پنجگانه حرکت از انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی است طی شده است.(اینجا).

به نطر بنده ماندگارترین اثر دکتر احمدی نژاد  تربیت یک نسل و شکل دهی به یک قشراجتماعی بوده است.  احمدی نژاد تاثیری ماندگار بر روح و اندیشه بخشی از جوانان ایران زمین داشت و  به آنان آموخت که چگونه جمع بین تعهد و تخصص باشند. چرا که احمدی نژاد اوج این آرمان انقلابی یعنی جمع بین تعهد و تخصص بود. اگر به روسای جمهور قبلی نظری بیفکنیم عده ای متخصص شناخته می شدند و عده ای متعهد و دسته سومی که نه خیلی متعهد بودند و نه خیلی متخصص و یا به تعبیر بهتر نیمه متعهد و نیمه متخصص بودند. اما احمدی نژاد در رشته ای آکادمیک استاد بود و فضای آکادمیک را درک میکرد و از سویی به شدت داراری گرایشات مذهبی بود و هست. چنین شخصیتی کمتر تجربه شده بود و گمان بر این است که ملت ایران همین جنس افراد را برای ریاست جمهوری آینده برگزینند.


و اما لایه اجتماعی که احمدی نژاد به آنان هویت بخشید، طبقه ای است که با شاخص گرایش به آرمان های انقلاب یعنی یکتاپرستی و عدالت شاخته می شود و در این قشر گرایش به یکتاپرستی و ولایت و عدالت اصل تعیین کننده و مهم است و باقی مسائل به دنبال این اصل معنا می یابند. شاید این اولین بار بود که شاخص حزب اللهی و غیر حزب اللهی در ماجرای فتنه 88 شکست و یا در راهپیمایی 9 دی و یا حتی در سفرهای استانی رییس جمهور. به شکلی که شاهدیم در جمع هواداران انقلاب و رییس جمهور افرادی با چهره مذهبی و خانمهای محجبه در کنار افرادی که به لحاظ ظاهری حزب اللهی تلقی نمی شوند قرار دارند.

جالب اینجاست که در صف مقابل هم این قشربندی به هم ریخته است و ما شاهد افرادی با چهره های کاملا مذهبی و خانمهای با حجاب کامل  در کنار افرادی که تقیدی به حجاب ندارند و شاید آن را رفتاری عقب افتاده تلقی کنند هستیم که در برابر رهبری و رییس جمهور صف کشیده اند.

این تغییر صف بندی ها از نکات مهمی است که تاثیر آن به مراتب از بسیاری از خدمات دولت ماندگارتر خواهد بود و تازه در آینده باید منتظر مشاهده آثار آن بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها