کد خبر: ۷۳۸۹۴
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
هفته پنجم ليگ برتر در حالي برگزار مي شود كه سايه زلزله اخير استان آذربايجان شرقي روي بازي ها افتاده است و درآمد حاصل از بليت فروشي مسابقات اين هفته به زلزله زدگان اختصاص مي يابد.
ليگ برتر فوتبال بعد از 11 روز وقفه از روز جمعه مجدداً آغاز مي شود و در اين روز هشت تيم رو در روي همديگر قرار مي گيرند. اين در حالي است كه فوتبال كاملاً تحت تأثير زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي قرار گرفته است و طبق اعلام سازمان ليگ، درآمد اين هفته از بازي ها به مردم زلزله زده اختصاص مي يابد.
اما رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي اين هفته پا به پنجمين هفته خود مي گذارد كه بيشتر تيم ها وعده داده بودند كه از هفته پنجم بايد تيم آنها را ديد و عملكردشان را سنجيد.
مربيان و مديران برخي از تيم ها كه در ابتداي فصل جديد نتايج خوبي نگرفته اند به هواداران خود وعده داده اند كه تيمشان از هفته پنجم به هماهنگي مي رسد و تازه از اين هفته است كه مي توان عملكرد آنها را بررسي كرد. از اين جمله مي توان به مس كرمان، ذوب آهن، تراكتورسازي، راه آهن و در راس همه اين ها پرسپوليس اشاره كرد. اما در روز نخست رقابت هاي هفته پنجم ليگ برتر تيم هاي فولاد، صبا، آلومينيوم و نفت تهران از حريفان خود پذيرايي مي كنند. مهم ترين ديدار جمعه شب را صبا و فجرسپاسي برگزار مي كنند.
شاگردان محمود ياوري كه تا پيش از هفته چهارم، صدرنشين جدول بودند، هفته گذشته جاي خود را به سپاهان دادند و اينك در همسايگي صبا در رده چهارم قرار گرفته اند. صبا هم اكنون با امتيازي برابر با فجرسپاسي و تنها به مدد تفاضل گل بهتر، سوم است. همسايگي و هم امتيازي دو تيم جذابيت هاي اين بازي را بيشتر مي كند. البته نبايد از ذكر اين نكته هم غافل شد كه ديدار صبا و فجرسپاسي، جدال انديشه هاي يحيي گل محمدي به عنوان يك سرمربي تازه وارد و جوان و محمود ياوري به عنوان يكي از قديمي ترين و مسن ترين مربيان ايران است و اين مسئله به خودي خود مي تواند نكات جالب توجه و آموزنده اي را در دل خود داشته باشد.
ديگر ديدار روز جمعه را فولاد و مس برگزار مي كنند. جنگ فلزات در هفته پنجم جدا از جذابيت هاي فني كه مي تواند داشته باشد، حائز نكته اي است كه حساسيت بازي را از جذابيت آن بيشتر مي كند. ابراهيم قاسمپور كه هدايت تيم متمول مس را بر عهده دارد، در سه بازي ابتداي فصل حتي نتوانست يك امتياز به همراه تيمش كسب كند تا زمزمه هاي تغيير و تحول در كادر فني تيم به هياهو تبديل شود. اين مربي اما در بازي هفته گذشته توانست تيمش را به خوبي برابر استقلال هدايت كند و با كسب يك امتياز ارزشمند، از قعر جدول به رده پانزدهم صعود كند. اينك همه كرماني ها تنها با هدف كسب امتياز راهي اهواز مي شوند.
آلومينيوم هرمزگان و راه آهن، ديگر ديدار جمعه شب را در ديار خليج هميشه فارس برگزار مي كنند. شاگردان علي دايي در حالي جمعه به مصاف جنوبي ها مي روند كه چند روز گذشته را در اردوي اردبيل با هياهوي زلزله دلخراش آذربايجان شرقي سپري كرده اند و سرمربي آذري زبانشان هم هنوز در فكر ياري رساندن به زلزله زدگان هم زبان خود است. اين بازي به همين دليل به شدت تحت تأثير سانحه طبيعي، ولي جانكاه اهر و ورزقان قرار دارد. اكبر ميثاقيان هم به خوبي مي داند كه در اين شرايط بهترين نتيجه براي تيمش پيروزي است تا برخلاف اتفاق رخ داده در شمال غرب كشور، جايگاه تيمش را ثبات بخشد و از لرزش آن جلوگيري كند.
در ساعت 22 جمعه شب پيش رو، يك ديدار ديگر هم برگزار مي شود كه در آن نفت تهران و پيكان به ديدار هم مي روند. پيكان كه اين فصل تازه به ليگ برتر آمده و با سپردن سكان هدايتش به عبدالله ويسي خيال بالانشيني در جدول را در سر مي پروراند، نتوانسته تاكنون انتظارات را برآورده كند و اينك هم به مصاف تيمي مي رود كه با حفظ اسكلت فصل گذشته و آوردن يك سرمربي با سابقه و متبحر، تنها دو امتياز با صدر جدول فاصله دارد. برنامه كامل مسابقات هفته پنجم به شرح زير است:
جمعه:27/5/91
¤ فولادخوزستان- مس كرمان (ساعت 22)
¤ صباي قم- فجرسپاسي شيراز (ساعت 22)
¤ آلومينيوم هرمزگان- راه آهن (ساعت 22)
¤ نفت تهران- پيكان تهران (ساعت 22)
شنبه: 28/5/91
¤ سپاهان اصفهان- سايپاي البرز(ساعت 22)
يكشنبه: 29/5/91
¤ داماش گيلان- پرسپوليس تهران(ساعت 10:19)
¤ گهردورود- ذوب آهن اصفهان(ساعت 10:19)
¤ تراكتورسازي تبريز- صنعت نفت آبادان(ساعت 40:19)
¤ استقلال- ملوان بندرانزلي
(ساعت 30:21)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها