کد خبر: ۷۳۷۷۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۳     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
گروهک‌ منحله دمکرات جناح هجری و عزیزی و کومله با اقلیم کردستان توافقنامه‌ای نظامی ـ امنیتی علیه ایران و سوریه امضاء کرده‌اند.
به گزارش « ندای انقلاب » انجمن حمایت از حقوق قربانیان ترور و خشونت در کردستان طی گزارشی اعلام کرد: « اخیراً برخی از مقامات اقلیم کردستان عراق طی جلسات جداگانه و محرمانه با رهبران گروهک‌های حدک و حدکا (گروهک‌‌ منحله دمکرات جناح هجری و عزیزی) و کومله در محل کنسولگری آمریکا توافق نامه نظامی – امنیتی پنهانی امضا کرده‌اند.»

انجمن مزبور در ادامه گزارش خود برخی از مفاد این توافقنامه نظامی و امنیتی ضد ایرانی و سوری را چنین برشمرده است:
۱) در صورت ضرورت اعزام نیروی نظامی برای ایجاد درگیری‌های چریکی در مناطق کُردنشین خاک سوریه، حدک و حدکا موظفند نسبت به معرفی نیرو برای آموزش و اعزام به سوریه اقدام کنند، مشروط بر آنکه تعداد نیروهای اعزامی از حداقل نصف جمعیت فعال آنها تجاوز نکند.
۲) در صورت بروز درگیری‌های داخلی و خیابانی در کردستان عراق بویژه در اربیل، حدک و حدکا موظفند با رعایت ملاحظات امنیتی به نفع پیشمرگان حکومت اقلیم در سرکوب معترضین وارد عمل شوند.
۳) حدک و حدکا موظفند اطلاعات دقیقی از وضعیت مرزهای ایران، وضعیت استقرار پ.ک.ک در شمال و قندیل برای مقامات کردستان عراق ارسال دارند.
۴) اقلیم کردستان متعهد می شود،برای کلیه اعضای معرفی شده از جانب حدک و حدکا تابعیت (شناسنامه و پاسپورت) عراقی فراهم آورده و زمینه حمایت دیپلماتیک آنها در تمام دنیا را فراهم آورد.
۵) در صورت فشار ایران برای اخراج حدک و حدکا از شمال عراق (مانند بحث اشرف و منافقین) اقلیم کردستان زیر بار دولت مرکزی نرفته و از این احزاب حمایت می کند.
۶) در صورت سقوط دولت بشار اسد و ضرورت اعزام کادرها و تیم های تشکیلاتی حدک و حدکا به داخل کشور ایران،اقلیم کردستان هرگونه پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و حمایتی از آنها را به طور پنهان به عمل می‌آورد.

شایان ذکر است درپی کشف شبکه تروریستی ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، اخیراً وزیر اطلاعات طی سخنانی در این باره اظهار داشت: « رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما حداکثر بهره‌برداری را نموده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند. ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌وعلیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت ذیربط نمی‌باشد. همچنین در اطلاعات جمع آوری شده در مورد دو شبکه اخیر ملاحظه شد که تروریست‌ها به راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها