کد خبر: ۷۳۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۰ آذر ۱۳۸۹

جدیدترین اطلاعات منتشر شده در سایت ویکی لیکس نشان می دهد که دولت سوئد به جاسوسی علیه برنامه هسته‌ای ایران و روسیه مشغول بوده و ازاین طریق برای دولت امریکا جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش رجانيوز، 19 مورد اطلاعاتي که روز پنج شنبه در سايت ويكي ليكس منتشر شد که دولت سوئد در حال جمع آوری اطلاعات نظامی از دولت روسیه و اطلاعات هسته ای از ایران بوده است.

در سندی که در تاریخ 4 می سال 2007 انتشار یافته، سفارت امریکا در استکهلم سوئد به وزارت‌خارجه این کشور نوشته‌اي ارسال كرده که مربوط به سفر نخست وزیر سوئد آقای "فردریک رینفلد" به امریکا و ملاقات با مقامات کاخ سفید بوده است.

در این گزارش ادعا شده است که "رینفلد راستگرا که در ماه سپتامبر سال 2010 نيز مجدداً به پست مهم نخست وزیری سوئد گمارده شد، از نسل جدیدی ازسیاستمداران سوئدی است که مانند اسلاف خود نیستند که دائما در حال مجادله با امریکا بوده اند.

اگرچه سیاست رسمی دولت سوئد مداخله نكردن در موضوعات هسته ای در زمان صلح و همچنین مداخله نكردن در مناقشات نظامی در زمان وقوع جنگ در جهان است، اما براساس اسناد به‌دست آمده که مهر سری بر روی آنها حک شده، حضور فعال دولت سوئد در ناتو و مشارکت برای صلح در برنامه های ناتو و همچنین دخالت در رهبری 1500 نیروی نظامی اتحادیه اروپایی برای نیروهای نبرد "نوردیک" نشان داد که سیاست اعلام شده از سوی دولت سوئد در خفا با سیاستی که این کشور به صورت رسمی اعلام می کند، چه میزان با هم تفاوت دارند."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها