کد خبر: ۷۳۷۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
همزمان با انفجار تروریستی در العزیزیه حلب، ارتش سوریه با پاکسازی محیط پیرامون منطقه سیف‌الدوله در این شهر، آن را در حلقه محاصره خود گرفت و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده از تروریست‌ها پاکسازی شود.

فارس، ارتش سوریه پس از پاکسازی منطقه صلاح الدین در حلب، در حال پیشروی به سوی مناطق مجاور آن، از جمله سیف‌الدوله است.

دام‌پرس سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه حد فاصل میدان «الکره الارضیه» و «دانشکده علوم» حلب را پاکسازی کرده و حلقه محاصره منطقه سیف‌الدوله را با این کار تنگ‌تر کرده است تا مانع فرار افراد مسلح حاضر در این نقطه از حلب شود.

برخی منابع خبری سوری اعلام کردند که سیف الدوله حلب تا دو روز آتی پاکسازی خواهد شد.

در همین ارتباط، منابع خبری به پایگاه خبری عاجل سوریه اعلام کردند که در نزدیکی سینما اوگاریت در حی العزیزیه حلب یک انفجار رخ داده است.

عاجل اعلام کرد که چندین نفر در این انفجار زخمی شده‌اند اما هنوز آمار دقیقی منتشر نشده است.

اما دام‌پرس خبر داد که در انفجار حی العزیزیه حلب سه نفر کشته شده‌اند و حال برخی مجروحان وخیم است.

همزمان با این انفجار، دمشق نیز صبح امروز شاهد یک انفجار در نزدیکی مقر ستاد کل ارتش در خیابان بیروت در پشت هتل «داما رز» محل اقامت ناظران بین‌المللی سوریه بود.

در این انفجار که بسرعت حریق آن مهار شد، سه تا پنج نفر مجروح شدند اما فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که آسیبی به ناظران بین‌المللی نرسیده است.

این انفجارها همزمان با آغاز برگزاری نشست دو روزه سران سازمان همکاری اسلامی از دیروز، رخ داد که به میزبانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی در مکه مکرمه و بدون حضور سوریه برگزار می‌شود و امروز نیز ادامه دارد.

روز گذشته اغلب وزرای خارجه این سازمان با وجود مخالفت ایران و الجزایر پیشنهاد کردند که عضویت سوریه در این سازمان تعلیق شود. قرار است تصمیم نهایی در این خصوص، امروز در نشست سران اتخاذ شود.

در عین حال، «بنیامین بوبوف» مدیر مرکز مشارکت تمدن‌ها وابسته به موسسه روابط بین‌الملل مسکو به پایگاه خبری روسیاالیوم اعلام کرد که تعلیق عضویت سوریه در این سازمان اقدامی غیرسازنده است و از سویی دیگر حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها