کد خبر: ۷۳۵۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
جمعي از هنرمندان در گفت‌وگو با «خبرگزاري دانشجو»:
جمعي از هنرمندان در گفت‌وگو با «خبرگزاري دانشجو» با بيان اينكه جامعه هنري همواره در عرصه خدمت‌رساني پيشقدم بوده است، اعلام كردند: هنرمندان براي همدردي با مردم زلزله‌زده وارد ميدان مي‌شوند.
«خبرگزاري دانشجو»؛ مادرانی که ضجه می زنند. کودکانی که بهت زده، اطراف خویش را می نگرند. پدرانی که کودکانشان را در آغوش گرفته اند و مستأصل به دنبال دکتری، پرستاری یا حداقل یک فردی برای کمک می گردند، عکس یک کودک و مادری که در آغوش یک دیگر زیر آوار مانده، دل هرکسی را می سوزاند.
 
احتمالاً از هراس زلزله در آغوش یکدیگر جای گرفته اند.عکس چهرۀ کودکی که بر اثر زلزله تکیده شده، بسیار تأثر انگیز است. حال مادرش را تنها خداوند می تواند درک کند. احتمالاً ماه ها طول خواهد کشید خانه هایی جدید جایگزین خانه هایی که کاملاً تخریب شده اندشود.

فاجعه سنگین است. آنقدر که یاری همه را می خواهد. شاید همان گروه خونی کم باشد که ما می توانیم اهدا کنیم. شاید مردم مصیب زدۀ شمال غرب کشور گرفتار تنها همان هزار تومانی باشند که بعضی با وجود فقر نسبی خودشان، با خشنودی و فراغ بال می دهند. حتی دعایمان نیز به کارشان می آید.

همه باید کمک کنند. همان گونه که تا کنون یاری رسان مصیبت زدگان بوده اند. از مردم عادی شهر و روستا گرفته تا ورزشکاران حرفه ای و بازیگران. همه خود را مسول کمک به مصیبت زدگان آذربایجان می دانند.

حادثۀ شمال غرب ایران را با بازیگران سینما و تلویزیون به گفتگو نشستیم تا از کمک هایشان و احساسشان نسبت به این حادثه باخبر شویم و ببینیم مردممان چه کارهایی می توانند انجام دهند که مقداری از درد مردم آذربایجان کمک کند.
 
جمال شورجه: هنرمندان براي همدردي با مردم زلزله‌زده وارد ميدان مي‌شوند
 
جمال شورجه، كارگردان سينما و تلويزيون ايران گفت: سینماگران هنوز نتوانسته اند از این فرصت بوجود آمده استفاده كنند.
 
وی خطاب به همه فعالان سینمای کشور گفت: هنرمندان، بویژه سینماگران باید در این عرصه وارد شوند و در جهت کمک و همدردی با مردم جامعه فعاليت کنند.
 
شورجه عنوان کرد: اگر هنرمندان و چهره های ملی جامعه به اين كارها روی آورند، مردم نیز از آنها تبعيت می کنند.
 
مسعود رایگان: كمك رساني به زلزله زدگان وظيفه انساني و عاطفي هر فرد است
 
مسعود رایگان زلزله اهر، هریس و ورزقان را یک فاجعه طبیعی دانست و گفت: امداد رسانی به این حادثه به صورت ناقص صورت گرفته است.
 
این بازیگر سینما افزود: به دلیل اینکه پیش از وقوع زلزله هیچ اقدامی انجام نمی دهیم، اين باعث می شود که چنین فاجعه‌ای رخ دهد؛ طبق آمار رسمی کشور 219 زن و کودک جان خود را از دست داده‌اند.
 
وی تاكيد كرد: کمک رسانی به مردم کشورمان یک وظیفه انسانی و عاطفی است، بنابراين باید نيروهاي بسیج عمومی و سازمان هلال احمر امداد رسانی را افزایش دهند.
 
 
رویگری: در این رخداد تأسف برانگیز حضور يافته و کمک‌های مردمی را به دست آنها می‌رسانم
 
رضا رویگری گفت: پس از وقوع زلزله در استان های اهر، هریس و ورزقان، چون مملکت و کشورم را دوست دارم، خيلي ناراحت شدم و امیدوارم که دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.
 
این بازیگر تلویزیون بيان داشت: زمانی که زلزله بم اتفاق افتاد کمک های مردمی را جمع آوری کرده و به سمت كرمان فرستاديم؛ امروز نیز اگر نیاز باشد چنین اقداماتی را انجام خواهیم داد.
 
وی بیان داشت: در این رخداد تأسف برانگیز حضور يافته و کمک های مردمی را به دست آنها خواهم رساند. 
 
خردمند: هر كس هراقدامي كه از دستش برمي‌آيد بايد انجام دهد
 
آهو خردمند گفت: من نیز مانند سایر مردم کشورم از دیدن صحنه های زلزله در استان آذربایجان شرقی بسیار متأسف شدم، ولی خوشحالم که مردم و هموطنان ایران خیلی سریع به کمک مردم زلزله زده شتافتند و آنها را از زیر آوار نجات دادند.
 
این بازیگر سینمای کشورمان کمك به هر طریقی به مردم زلزله زده را وظیفه تمام مردم دانست و گفت: هر کسی هر اقدامی که از دستش بر می‌آید بايد انجام دهد.
 
وی اضافه کرد: من نیز مانند هموطنانم اقلامی همچون پتو و دارو را که مورد نیاز مردم بی خانمان آذربایجان است، براي آنها ارسال خواهم کرد.
 
 
دهقان:  هر کاری که بتوانم برای مردم کشورم انجام می دهم
 
جعفر دهقان نیز از این اتفاق ابراز تأسف و تأثر کرد و گفت: من از وقوع چنین اتفاقی برای هموطنانم بسیار ناراحت هستم.
 
این بازیگر تلويزیون عنوان کرد: من عضو افتخاری سازمان هلال احمر هستم و هر کاری که از دستم بربیاید برای مردم کشورمان انجام می دهم.
 
وی یادآور شد: مردم کشور اسلامی همواره در تمام صحنه ها و اتفاقات حضور پررنگ داشته و وظیفه خود را بهتر از ما می دانند و اگر نیازی باشد سریعاً اقدام می کنند.
 
 
تیموریان: جامعه هنري همواره در عرصه خدمت رساني پيشقدم بوده است
 
رویا تیموریان با اظهار تاسف در خصوص زلزله آذربایجان شرقی گفت: جامعه هنری همواره پیشقدم بوده تا به هر شکل ممکن کمک هایی را برای مردم مناطق زلزله زده ارسال كند.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه رسیدگی به مناطق محروم مهمتر از هر اقدام دیگری است، اضافه کرد: حتی بارش شدید باران احتمال خطر جانی برای مردم اين مناطق را به دنبال خواهد داشت.
 
وي عنوان کرد: با جمع آوری اقلامی مانند پتوهای مسافرتی، دارو، کمک های اولیه، شیر خشک و غذاهای کنسروی سعی می کنیم تا از نظر روحی و اقتصادی، کمک هایی را به مناطق محروم داشته باشيم.
 
تیموریان ضمن سپاسگزاری از مردم به خاطر عكس العمل سريعشان در برابر اين حادثه خاطرنشان کرد: ما مردم شگفت انگیز و غیرقابل پیش بینی داریم؛ مردم برای اهدای خون به هموطنان زلزله زده هجوم آوردند و محبت و عرق ملی خود را به نمايش گذاشتند.
 
گلريز: براي خواندن سرود با موضوع همدردي با هموطنان زلزله‌زده اعلام آمادگي مي‌كنم
 
محمد گلريز در خصوص نقش هنرمندان براي كمك به هم وطنان زلزله زده گفت: هر هنرمندي وظيفه دارد متناسب با هنر و توانايي خود براي هموطنان زلزله زده قدمي بر دارد.
 
وي تاكيد كرد: هنرمندان الگوهاي خوبي در جامعه هستند و فعاليت آنها در جهت كمك به هموطنان مي تواند جرقه اي باشد كه در فضاي اجتماعي تاثيرگذاري بيشتري ايجاد كند.
 
اين هنرمند ادامه داد: سازمان هاي مختلف هنري مانند كانون هنرمندان، انجمن هاي موسيقي و وزارت ارشاد بايد هنرمندان را در ابعاد مختلف براي كمك به هموطنان زلزله زده ساماندهي كنند.
 
گلريز ضمن اشاره به كمك هاي مختلفي كه هر هنرمند مي تواند به زلزله زدگان بكند، خاطرنشان كرد: هر هنرمند متناسب با هنر و توانش مي تواند براي هموطنانمان قدمي بردارد؛ شاعر شعر بگويد، اگر كسي توان مالي دارد كمك كند و هنرمندان خواننده شعر را به شكل سرود و آواز در بياورند.
 
وي در آخر ضمن اعلام آمادگي براي خواندن شعر و سرود براي همدردي با هموطنان زلزله زده تاكيد كرد: همان طور كه در زلزله بم براي همدردي با هموطنانم سرودي خواندم، اگر صدا و سيما و وزارت ارشاد شعر و آهنگي راجع به زلزله زدگي هموطنان آذربايجان غربي در اختيار ما قرار دهند، همين جا اعلام مي كنم كه براي همدردي با اين مردم عزير سرود خواهم خواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها