کد خبر: ۷۳۴۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
یک مرکز وابسته به مخالفان اذعان کرد که ارتش سوریه موفق شده است وارد منطقه سیف‌الدوله در غرب حلب بشود و درگیری‌ها در این منطقه ادامه دارد.

فارس، خبرگزاری فرانسه ساعات پایانی شب گذشته گزارش کرد که ارتش سوریه پس از ادامه گسترش کنترل خود بر پیرامون منطقه صلا‌ح‌الدین، وارد منطقه «سیف‌الدوله» شده است.

مرکز موسوم به مرکز حقوق بشر سوریه که مدعی است مقر آن در لندن است اما تاکنون وجود خارجی آن ثابت نشده و البته یک منبع مورد استناد مخالفان سوریه و شبکه‌ها و رسانه‌های ضدسوری است، اذعان کرد که ارتش سوریه وارد سیف الدوله شده است و اکنون ارتش سوریه در غرب این منطقه مستقر است.

پایگاه خبری روزنامه اوسط نیز اعلام کرد: ارتش سوریه موفق شد وارد منطقه سیف‌الدوله در غرب حلب شود. این ورود پس درگیری‌های شدید با گروهک‌های مسلح حاصل شد. ارتش به پیشروی خود در این منطقه ادامه می‌دهد تا کاملا آن را تحت کنترل بگیرد.

پنجشبه گذشته (9 آگوست) نیز ارتش سوریه با آغاز عملیات نظامی در حلب، ظرف چند ساعت منطقه مهم صلاح الدین را تحت کنترل خود در آورد.

روزنامه الوطن سوریه نیز امروز گزارش کرد که ارتش سوریه هنوز از همه امکانات خود در حلب استفاده نکرده است و اصراری به سرعت در اجرای عملیات ندارد تا با این راهبرد، آسیب کمتری به مردمی که هنوز در این مناطق باقی مانده‌اند وارد شود.

پایگاه خبری اوسط همچنین اعلام کرد: خبرنگار ما گزارش کرد که ارتش سوریه هم‌اکنون پاکسازی باب الحدید و میدان الکره الارضیه در حلب را هنوز ادامه می‌دهد. تاکنون افراد مسلح زیادی در این دو منطقه بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، یک مقام نظامی سوری هم اعلام کرد که ارتش سوریه همچنان به پیشروی به سوی منطقه مهم السکری در جنوب حلب نیز ادامه می‌دهد. السکری پس از صلاح‌الدین دومین منطقه مهمی است که عناصر مسلح تروریستی در آن سنگر گرفته‌اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه هنوز در بخش غربی سیف‌الدوله حضور دارند. یک مقام امنیتی در دمشق به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که همزمان، پیشروی به سوی السکری هم ادامه دارد.

موقعیت مناطق صلاح‌الدین، سکری، سیف‌الدوله و المشهد در حلب

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ابو احمد» یکی از عناصر گروهک موسوم به «گردان شهدای الارتاب» در منطقه السکری در حلب به سوی عکاس خبرگزاری فرانسه رفت و به او گفت: چرا کشور تو به کمک ما نمی‌آید؟ در لیبی کمک کردند تا معمر القذافی سقوط کند اما اینجا در سوریه ما را رها کرده‌اند تا بمیریم.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد که تماس‌ها در حلب قطع شده است و این امر نگرانی عناصر مسلح را بشدت برانگیخته است.

به اعتراف مرکز موسوم به حقوق بشر سوریه، نیروهای امنیتی در دمشق به تعقیب عناصر مسلح همچنان ادامه می‌دهند و چندین نفر در منطقه البساتین در منطقه المزه دمشق بازداشت شدند. همچنین عملیات پاکسازی در التضامن، القدم، الحجر الاسود، القیمریه، قشله، الشاغور و العسالی در دمشق ادامه دارد.

بنا بر اعلام مخالفان،‌ منطقه التل در ریف دمشق هنوز شاهد درگیری است. پاکسازی ارتش در این منطقه هنوز ادامه دارد. افراد مسلح در روزهای اخیر در این منطقه یک تیم خبری از شبکه الاخباریه سوریه را ربودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها