کد خبر: ۷۳۴۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
یکی از رهبران برجسته جبهه عمل اسلامی بحرین با اشاره به پیشنهاد وزیر دادگستری منامه مبنی بر برگزاری مذاکرات بین نظام حاکم و انقلابیون به منظور خروج از بحران فعلی تاکید کرد که سرنوشت این پیشنهاد همانند سایر ابتکارات مشابه رو به ناکامی است.

"راشد الراشد"‌ از رهبران بارز جبهه عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به پیشنهاد وزیر دادگستری منامه مبنی بر برگزاری مذاکرات بین نظام حاکم و انقلابیون که با استقبال مسئولان منامه روبرو شده است، گفت: آل خلیفه در بحران طاقت فرسایی گرفتار شده‌ و به دنبال خروج از این بحران است ولی ملت بحرین دیگر به صداقت آنها در اعلام ابتکاراتی برای خروج از بحران هیچ اعتمادی ندارد.

وی با بیان اینکه دیکتاتور بحرین از هیچ جایگاه اجتماعی در نزد انقلابیون بحرین برخوردار نیست، تاکید کرد که وقتی عملکرد نظام به گونه‌ای بوده که رأس هرم آن منفور مردم باشد، قطعاً پیشنهادات و ابتکاراتی از سوی مسئولان دیگر مطرح می‌شوند فاقد مشروعیت است.

الراشد با اشاره به فهرست جنایاتی که آل خلیفه طی بیش از یک سال و نیم  علیه شهروندان این کشور مرتکب شده‌، تصریح کرد که مردم بحرین امروزه به سرنگونی رژیم منامه و محاکمه مسئولان آن می‌اندیشند.

این رهبر انقلابیون بحرینی دروغ و عدم جدیت رژیم آل خلیفه را عامل شکست ابتکارات سابق به منظور خروج کشور از بحران خواند و تاکید کرد که چنین پیشنهادی اولین ابتکار از نوع خود نیست بلکه پیش از این نیز منامه افرادی از دستگاه آل خلیفه را تشویق به مطرح ساختن موضع مذاکره کرده است و مطرح شدن پیشنهادت جدید بیانگر ناکامی طرح‌های سابق است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز انقلاب مردمی بحرین تقریبا 10 بار موضوع مذاکره مطرح شده است؛ مطرح شدن این ابتکارات را تلاش عاجزانه رژیم آل خلیفه برای منحرف ساختن افکار عمومی از خواسته‌های انقلابیونی خواند که در سرنگونی رژیم آل خلیفه و لزوم محاکمه سران آن تجلی پیدا کرده است.

الراشد سرنوشت پیشنهاد اخیر وزیر دادگستری منامه را همانند سایر پیشنهادات سابق رو به ناکامی خواند و تاکید کرد که آل خلیفه می‌خواهد بدون توجه به خواسته مردم، شعله این انقلاب را خاموش کند ولی ملت عزم خود را برای سرنگونی منامه محاکمه سرانش جزم کرده و حتی اگر رژیم آل خلیفه همه زندانیان را آزاد کند باز هم از راهی که آمده‌ایم بر نخواهیم گشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها