کد خبر: ۷۳۲۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
در حالی که قرار بود در سال تولید ملی برای تبلیغات کالاهای خارجی محدود شود، هنوز بیلبوردهای بزرگ دارای عکس و نام برندهای خارجی سطح شهر را پر کرده اند و خیال رفتن هم ندارند.
مشرق، هجوم اجناس لوکس کره ای به بازار ایران آن قدر عادی شده که دیگر کمتر فرد ایرانی هست که در اداره یا منزلش از آنها استفاده نکند. اما واقعیت این است که بیشتر این حجم فروش کره ای ها در ایران ناشی از تبلیغات گسترده آنهاست.

تبلیغات تلویزیونی وسیع، آگهی های بزرگ در روزنامه ها و بازار پر زرق و برق خیابان جمهوری، مملو از تبلیغات این کالاهاست. با این وجود خیابان های شهر هم از شر آنها به امان نیست.

بیلبوردهای بزرگی که امروز در خیابانهاو اتوبانهای شهر تهران نام این برندهای کره ای را به خود گرفته اند، در نوع خود بی نظیرند. هزینه ای که صاحبان این کالاها برای تبلیغات محیزی آن در نظر می گیرند به نسبت درآمد سالیانه آنها بسیار ناچیز است. از سوی دیگر درآمد ناشی از این تبلیغات برای شهرداری هم چندان قابل توجه نیست.

گفته می شود حداکثر درآمد سالیانه شهرداری از محل این تبلیغات بین 30 تا 40 میلیارد تومان است، این در حالی است که تنها درآمد شهرداری از فروش تراکم یکی از برج های بزرگ در شمال شهر تهران، 25 میلیارد تومان اعلام شده است.

با این وجود مشخص نیست شهرداری چرا نسبت به باقی ماندن این آگهی ها اصرار دارد. آگهی هایی که گرچه درآمد چندانی برای شهرداری ندارند، اما سود هنگفتی را از محل فروش سرسام آور این کالاها نصیب کره ای ها می کنند.

در حالی که قرار بود تا اواخر تیر ماه تبلیغات محصولات خارجی از سطح شهر جمع اوری شود ، اما تا به امروز این مهم صورت نپذیرفته است !آقای قالیباف خوب است به این سوال پاسخ دهید که چرا در سال تولید ملی دستور حذف این درآمدی که خیانت به تولید محصولات داخلی است را صادر نمی کنید؟

آقای شهردار که داعیه ریاست جمهوری را در سر می پرورانید ،ولایت پذیر بودن را باید در عمل به فرمیشات معظم له ثابت کرد نه در صحبت کردن؟

شنیده شده مشاوران شهردار تهران از طریق نامه و با بررسی های کارشناسانه میزان درآمد این تبلیغات را برای شهردار مشخص کرده اند و طبق همین گزارش قالیباف هم دستور جمع آوری را داده اند ،اگر این خبر صحت داشته باشد لازم است شهردار تهران پیگیری بیشتری بایت اجرای دستور خود داشته باشد.


"بزرگراه  مدرس"

پل حافظ

"میدان هفت تیر"

"تقاطع طالقانی و سپهبد قرنی"

"خیابان کریمخان"

در رابطه با تسخیر دیوارها و بیلبوردها و سر در فروشگاه ها در خیابان جمهوری و سه راه امین حضور هم که لازم به توضیح نیست و امیدواریم مسئولان شهری تهران با کمی قدم زدن در شهر بیشتر به خطرات این انحصار حساس شوند .

نکته قابل توجه اینکه این تبلیغات نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور دیده می شود و نمایندگان این شرکت ها با حضور در شهرهای مختلف و شناسایی فروشگاه های معتبر ویترین آنها را به صورت رایگان تغییر می دهند و سر در همه آنها را به انحصار محصولات خود در می آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها