کد خبر: ۷۳۲۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
با اتمام رقابت‌های کشتی آزاد در بازی‌های المپیک و ناکامی این تیم در کسب نشان طلا برخی کارشناسان معتقدند کادر فنی نقش بسیار زیادی در این ناکامی ایفا کرد به گونه‌ای که اگر این کادر کمی با ظرافت عملکرد کشتی‌گیران را دنبال می‌کرد آزادکاران همانند فرنگی کاران موفق می‌شدند اما این اتفاق روی نداد تا انتقادات زیادی متوجه رسول خادم شود.

به گزارش رجانیوز، یکی از مسائلی که زمینه انتقاد از عملکرد رسول خادم را فراهم ساخت،بی تفاوتی وی و دستیارانش نسبت به حق از دست رفته مسعود اسماعیل پور در مسابقه با کشتی گیر روس بود، منتقدان بر این باورند که عدم اعتراض کادر فنی به تصمیم داور ایران را از دستیابی به یک نشان ارزشمند محروم کرد،اعتراض کارشناسان به این موضوع به اندازه‌ای شدید بود که پدر این کشتی‌گیر ایرانی  هم در واکنش به این اتفاق از رسول خادم بابت تی تفواتی‌اش انتقاد کرد.

کشتی مسعود اسماعيل‌پور با بسيك كودوخوف روس براي مدت‌ها در اذهان باقي خواهد ماند و بعيد است كه اتفاقات اين كشتي به اين زودي‌ها از اذهان پاك شود. اجراي فن توسط كشتي‌گير ايراني و دادن امتياز به روس‌ها و تماشاي اين صحنه از سوي كادر فني در كنار تشك همه اتفاقاتي بود كه رخ داد و به يك ماجراي عجيب تبديل شد. محمود اسماعيل‌پور پدر مسعود كه به همراه تيم به لندن نرفته درباره اتفاقات به‌وجود آمده در مسابقه مسعود مي‌گويد: «مسعود به هيچ عنوان مغلوب كودوخوف نشد. كودوخوف كشتي را به مسعود باخته بود اما داوران دست اين روس را بالا بردند.» 

اسماعيل‌پور ادامه داد: «مسعود مي‌توانست با برتري در اين مسابقه راهي فينال شود اما داوران اجازه ندادند. البته نمي‌دانم رسول خادم چرا اعتراض نكرد. او مدعي شده كه نمي‌توانست ريسك كند! ريسك يعني چه؟ وقتي حق كشتي‌گير ما ضايع مي‌شود بايد بلافاصله به عملكرد و قضاوت داوران اعتراض كرد. البته شايد هم حق ما را ندهند، اما بايد براي گرفتن آن تلاش كرد.»
 
مربي تيم ملي كشتي آزاد، با اشاره به سكوت مربيان در كشتي اسماعيل‌پور مي‌گويد: «رسول خادم گفته ريسك نكردم تا كشتي 2-صفر نشود! اما مگر از اين كودوخوف چند امتياز مي‌شود كسب كرد كه يكي را هم به داوران ببخشيم، ضمن اينكه وقتي زانو بيرون برود، امتيازي به حريف نمي‌دهند بلكه بيرون رفتن پاشنه پا مهم است. البته من ناراحت هستم از اين رفتار، اعتقادم اين است كه مسعود مي‌توانست صاحب مدال المپيك شود اما مربيان تيم ملي به او كمك نكردند.» 
 
اسماعيل‌پور مي‌گويد: «البته مسعود به كشتي‌گير هندي باخت و نتوانست مدال برنز را به‌دست بياورد اما اعتقاد دارم كه مي‌توانست صاحب مدال شود اما تقدير جور ديگري رقم خورد. مسعود بعد از كشتي با كودوخوف بدنش خالي كرد و نتوانست مقابل كشتي‌گير هندي كه دو بار او را شكست داده بود رقابت كند.» 
 
مربي مازندراني تيم ملي كشتي آزاد در پاسخ به اين سوال كه آيا حضورش در كنار كشتي‌گيران مي‌توانست تاثيرگذار باشد؟ مي‌گويد: «از اين بابت واقعا متاسفم. در اين باره با رسول خادم صحبت كردم. گفتم اگر كنار تشك هم نباشم، حداقل در سالن باشم اما هيچ‌كس از من حمايت نكرد. از فدراسيون كشتي گرفته تا هيات كشتي مازندران هيچ‌كس از من حمايت نكرد. واقعا ديگر انگيزه كار كردن ندارم. كارنامه من براي همه مشخص است و مي‌توانستم به بچه‌ها كمك كنم اما سر ما را بريدند! حق مسلم من و پسرم ضايع شد.» 
 
اسماعيل‌پور در رابطه با حذف مهدي تقوي مي‌گويد: «مهدي فني‌ترين كشتي‌گير ما است. او خوب كشتي نگرفت. نمي‌دانم چرا اما مسائل زيادي مي‌تواند در آن تاثيرگذار باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها