کد خبر: ۷۳۲۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
پهپادهاي جاسوسي مي‌توانند از اين پس به پاسباني از سواحل انگليس براي مهاجران غير قانوني و قاچاقچیان بپردازند.
ایسنا، كميسيون اروپا قصد دارد تا 260 ميليون پوند را بر روي پروژه «Eurosur» سرمايه‌گذاري كند كه شامل برنامه‌اي براي پهپادهاي شناسايي براي پاسداري از سواحل مديترانه است.

در همين حال، طرح‌هاي ديگري در انگليس در راه است كه هدف آن ايجاد قوانين غير نظامي براي هواپيماها بر اساس پهپادهاي كشنده شكارچي شبه نظاميان القاعده در افغانستان و پاكستان هستند.

اگر اقدامات فناوري پيشرفته عليه تروريست‌ها، مهاجران غيرقانوني و قاچاقچيان در مديترانه موفق باشد، انگليس نيز بايد از آن تبعيت كند.

هواپيماهاي شناسايي با دوربين‌هاي درجه نظامي از تاثير بيشتري در نظارت بر خطوط ساحلي نسبت به ماهواره‌ها يا هواپيماهاي استاندارد برخوردارند.

شركت‌هاي دفاعي انگليس در حال آزمايش سيستم‌هاي پيچيده «احساس و اجتناب» بر روي خودروهاي هوايي بدون سرنشين بر روي درياي ايرلند بوده و برخي كارشناسان بر اين باورند كه حریم هوایی غيرنظامي اروپا به زودي مي‌توانند پهپادها را در حال پرواز در كنار ديگر هواپيماها مشاهده كنند.

پليس استان كنت با همكاري شركايي در انگليس، فرانسه و هلند در حال كار بر روي يك پروژه سه ميليون دلاري براي استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در پاسداري از خط مرزي آن و كانال انگليس است. اهداف احتمالي اين طرح شامل مجرمان سازمان يافته مانند قاچاقچيان انسان است.

Eurosur كه قرار است توسط پارلمان اروپا مورد بررسي قرار بگيرد، شامل استقرار پهپادهاي كوچك در سواحل مديترانه و در واكنش به تعداد زياد مهاجران غير قانوني وارد شده از شمال آفريقا در قايق‌هاي كوچك است.

يكي از هواپيماهاي اين طرح هواپيماي اسپانيايي Fulmar با پهناي بال سه متر و سرعت پرواز 96 كيلومتر در ساعت بوده كه مي‌تواند تا هشت ساعت در آسمان باقي بماند. پهپاد بعدي موسوم به Heron با پهناي بال 7.9 متري است كه مي‌تواند تا 52 ساعت در ارتفاع 10 هزار كيلومتري باقي بماند.

هر دو هواپيما قادر به حمل حسگرهاي مادون قرمز و دوربين‌هاي فيلمبرداري پيچيده هستند كه يك بازخورد زنده را به خلبان از راه دور در زمين ارسال مي‌كنند.

بزرگترين مانع كنوني براي استفاده پهپادهاي بزرگتر، امكان برخورد آنها با هواپيماهاي ديگر است با اين حال در آينده با اجراي يك چارچوب قانوني در اروپا مي‌توان آنها را نيز عملي كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها