کد خبر: ۷۳۱۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۷ آذر ۱۳۸۹

يك منبع آگاه در مصاحبه با ثامن با تكذيب خبري كه مدعي تعويق جلسه وحدت اصولگرایان با نظر دكتر احمدی نژاد شده بود، تصريح كرد: اين جلسه نياز به برخي مقدمات داشت كه جلسه مقدماتي آن با منتخبي از ميان اصولگرايان فردا برگزار خواهد شد و آنچه به تعويق افتاده است جلسه اصلي است.

وي تصريح كرد در جلسه فردا ميزبان جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مي‌باشند و بيست نفر از ديگر اصولگرايان ميهمان جمعي از اعضاي آن دو تشكل هستند، اساسا نيز تلقي اين جلسه به عنوان جلسه دوم براي جلسه‌اي كه در دفتر رياست جمهوري تشكيل شد كاملا خلاف واقعيت است.

وي با يادآوري اينكه دو جامعه مذكور مدتها است كه جلسات متعددي با بخشهايي از اصولگرايان براي وحدت برگزار نموده‌اند و قرار بود در اين جلسه با توجه به منويات مقام معظم رهبري آن جلسات گسترش يابد، خاطر نشان كرد: وقتي رييس جمهور در ديدار با نماينده كميته سه نفره از وجود چنين جلسه‌اي با خبر شد، به شدت از آن استقبال نمود و حتي برخي پيشنهادات مثبت براي ادغام دو جلسه و محوريت جامعتين نيز داشت كه در شرايط فعلي مجاز به بيان جزئيات آن نمي‌باشم.

وي با يادآوري آنكه احمدي‌نژاد به كميته سه نفره منتخب جلسه رياست جمهوري، براي افزودن اسامي بر فهرست موسوم به 29 نفره اختيار تام داده است، يادآور شد كه جمع بندي آن جمع مبتني بر تشكيل جلساتي ديگر با حضور همان جمع قبلي براي كاستن از اختلافات و يافتن راه حلي در رسيدن به وحدت حداكثري بود.

وي اين ادعا كه دكتر احمدی نژاد با مدل قبلي وحدت اصولگرایان مخالفت نموده است را رد كرده و خاطر نشان كرد: بسياري از اصولگرايان به مدل قبلي منتقد بودند و آن را در شرايط فعلي ناكارآمد مي‌دانستند و اساسا در جلسات گذشته تشكيل شده در حضور جامعتين يكي از مسائل مطرح شده احصاي راه حلي جديد براي وحدت بوده است .

 وي جعل چنين اخباري را براي دو منظور عنوان نمود و تصريح كرد: نخستين هدف به نظر مي‌رسد در ادامه تلاش ماه‌هاي گذشته است و آن حذف جريان گسترده حامي احمدي‌نژاد توسط مهم‌ترين تشكل‌هاي حامي وي در انتخابات دهم رياست جمهوري ، يعني همين دو تشكل با سابقه روحاني است. منظور ديگر جاعلين اين اخبار، به انفعال واداشتن اصولگرايان براي افشاي اقداماتي است كه در مسير وحدت طي مي‌نمايند تا با به دست آوردن نقشه راه اصولگرايان در مسير وحدت، نقاط آسيب پذير را شناسايي كرده و به آنها حمله نمايند و از همين جهت اصولگرايان از افشاي جزئيات تلاش‌هاي خود بايد پرهيز نمايند.

لازم به ذكر است چندي پيش به دعوت رييس جمهور 29 نفر از اصولگرايان ميهمان دفتر وي بودند تا در خصوص راهكارهاي وحدت به بحث بپردازند و اين جمه كميته‌اي سه نفر به عضويت دكتر حداد عادل ، دكتر ولایتی و حبیب الله عسگراولادی را مامور پيگيري اين مسير كرد كه برخي از اعضاي جلسه همچون دكتر علي لاريجاني و برخي اعضاي دولت به علت همراهي رهبر معظم انقلاب در سفر به قم از جلسه اول بازماندند و برخلاف ادعاي خبر مذكور كه توسط يكي از سايت‌هاي حامي فتنه سال گذشته منتشر شد، هيچ يك اعلام عدم تمايل براي شركت در جلسه ننموده و آن جلسه را مورد حمايت قرار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها