کد خبر: ۷۳۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۷ آذر ۱۳۸۹
به گزارش سرویس زنان جهان؛ خبری که روزهای گذشته به شکل وسیعی از سوی رسانه های فتنه در فضای مجازی منتشر شد موضوعی بود که مستقیما به زهرا رهنورد و خانواده مخملباف مربوط می شد.

بسیاری از رسانه های فتنه با ابراز خشنودی از اعطای جایزه جشنواره زنان آلمان از سوی خانواده مخملباف به رهنورد این اقدام را مورد تمجید قرار دادند و رهنورد را شایسته توجه خانواده مخملباف دانستند.

جشنواره زنان آلمان با این عنوان که خانواده مخملباف در راه احقاق حقوق زنان تلاش نموده اند این جایزه را شایسته ان ها دانسته است در حالی که منتقدان ایرانی آثار مخملباف ها معتقدند بی پروایی مخملباف ها در استفاده از صحنه های غیر اخلاقی در فیلم های شان و توجه بیش حد در این فیلم ها به جنسیت زن و نه هیچ چیز دیگر به شدت از ارزش کارهای او کاسته است و از فردی که روزی توبه نصوح را می ساخته و ادعای دین داری مفرط داشته چنین فیلم هایی نشان دهنده نوعی عدم تعادل منطقی فکری است.

صرف نظر از این انتقادات مسئله ای که بیشتر از سوی کاربران فضای مجازی مورد سوال قرار گرفته علت اعطای این جایزه معنادار به رهنورد است . کسی که به استناد آثار خود سخت به حجاب و فرامین اسلامی پای بند است.

مخملباف هنگام دریافت جایزه و اعطای آن، رهنورد را از کیش اسلام هم خارج نموده و درباره وی گفته است: وی هنرمندی است که صلیب سرنوشت ما و خودش را بر دوش می‌کشد!

فعالان سیاسی معتقدند این جایزه ارتباطی به فعالیت‌های سینمایی او ندارد و به خاطر نقش موثر او در اپوزیسیون ایران به وی اهدا شده است با این همه آن چه برای کاربران فضای مجازی اهمیت دارد نوع نگاه دینی مخملباف و رهنورد و نسبت فکری این دو با هم است.

از نظر کاربران فضای مجازی این اظهار نظر رهنورد درباره این خانواده سیاسی و نه هنرمند بسیار ناراحت کننده است به خصوص که وی با صدور پیامی ضمن تشکر از خانواده مخملباف به خاطره اهداء جایزه مذکور به وی در توصیف مخملباف و فرزندانش می‌نویسد: «کیست که نداند وفاداری و عشق شما به ملت، چگونه الهام‌بخش بزرگی در درک زیبایی‌شناسی و خلاقیت هنری‌تان بوده است. تا آن حد که شما را به هنرمندانی نه فقط برای ایران بلکه به هنرمندانی برای بشریت دردمند تبدیل کرده است به ویژه آنکه تبعیض‌ها و سرکوب‌ها نسبت به تمام ملت و به خصوص زنان را با ابزار سحرانگیز سینما، متعهدانه بیان می‌کنید.!»

عمق فاجعه تعریف و تمجید اینچنینی از مخملباف آنگاه مشخص خواهد شد که مروری بر سیر تحولات مخملباف و فیلمهایش در سه دهه اخیر داشته باشیم تا مشخص گردد که رهنورد از چه کسانی ستایش می‌کند.

کاربران فضای مجازی با توجه دادن رهنورد به آثار اخیر مخملباف از او این گونه می پرسند: آیا ترویج بی‌بند و باری و عریانی از نگاه همسر موسوی ارتقاء جایگاه زن در جامعه است!؟ و آیا مشاور ارشد آقای موسوی در صورت موفقیت در انتخابات دهم ریاست جمهوری در تلاش بوده تا چنین تفکراتی انحرافی را در حوزه مسایل زنان در عرصه فرهنگ و سینمای ایران بسط و گسترش دهد!؟ همچنین نظر خانم رهنورد در مورد کشف حجاب خانواده مخملباف مشخص نیست و معلوم نیست که آیا وی پوشش چنین خانوده نمونه‌ای! را می‌پسند یا خیر؟

در نهایت کاربران فضای مجازی با توجه به حوادث سال گذشته و جریان فتنه این گونه نتیجه گرفته اند که: رهنورد امروز خود و خانواده موسوی را وامدار خانواده مخملباف می‌داند و در تلاش است به نحوی جبران نماید و چنین تعابیر بی‌پایه‌‌ای را در مورد خانواده مخملباف بسراید و خانواده مخملباف را به عنوان دوست خطاب کرده و هنرمندی این خانواده را مورد ستایش قرار دهد! اما آیا این بهای گزافی نیست؟ دین در برابر دنیا؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها