کد خبر: ۷۲۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۷ آذر ۱۳۸۹

سايت الف: با انتشار شايعاتي درباره نمايش چهره بازيگري در نقش حضرت عباس عليه السلام در سريال مختارنامه، آيه‌الله وحيد خراساني در هشداري بسيار شديد‌اللحن و بي سابقه، صدا وسيما را از اين عمل نهي فرمودند و با شديد ترين الفاظ عوامل اين كار را تهديد فرمودند.

درباره این تهدید بیسابقه ذکر نکته ای ضروری است:

اكنون قرن‌هاست كه افرادي در تعزيه‌ها نقش حضرت عباس و حتی نقش حضرت امام حسين عليهماالسلام نقش آفريني و مصائب اهل بيت در كربلا را براي مردم بيننده مجسم مي‌كنند. بنابراين نقش آفريني يك بازيگر نه تنها در نقش حضرت عباس عليه السلام بلكه حتي در نقش حضرت ابي عبدالله هم در فرهنگ و عرف ما بدون سابقه و غيرعادي نبوده و نيست.

هر چند حساسيت و موضعگيري مراجع عظام تقليد درباره مسايل روز دلگرم كننده و مايه مباحات است اما از علماي برجسته‌اي نظير حضرت آيه الله وحيد خراساني انتظار مي رود در مسايل روز متناسب وزن مسايل موضعگيري بفرمايند.

از  آيه الله وحيد خراساني انتظار مي‌رفت زماني كه صهيونيست‌ها كودكان مظلوم و مسلمان غزه را به خاك خون مي‌كشيدند، هم حساسيت به خرج داده و موضعگيري مي فرمودند.

 از حضرت آيه الله وحيد انتظار مي‌رفت زماني كه اوباش سبز يكسال پيش در تشيع جنازه مرحوم آيه الله منتظري به صدر و ذيل مقدسات اسلامي توهين كردند و در جوار حرم حضرت معصومه (س) سوت و كف به راه انداختند هم  از خود حساسيت نشان داده و موضعگيري مي‌فرمودند.

از حضرت آيه الله وحيد انتظار مي‌رفت زماني كه آشوبگران سبزپوش در عاشوراي حسيني وحشيانه خيمه عزاداري ابي عبدالله را به آتش كشيدند، بانوان محجبه و مومن را تهديد كردند و چادر از سر مادر شهيدي كشيدند، نمازگزاران ظهر عاشورا را سنگباران كردند، براي عزاداران رعب آفريدند و اماكن عمومي را به آتش كشيدند و در روز عزاي حسيني هلهله و شادي كردند هم از خود حساسيت نشان داده و موضعگيري مي‌فرمودند.

نمايش چهره حضرت عباس عليه السلام كار زشت‌تري است يا انجام آن اعمال پليد در روز عاشوراي حسيني؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها