کد خبر: ۷۲۶۷۶
زمان انتشار: ۰۴:۰۴     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
يك روزنامه انگليسي با تاكيد بر اين كه ايران با عراق و سوريه فرق مي كند نوشت: حمله به تاسيسات هسته اي ايران نتانياهو را پشيمان خواهد كرد.
گاردين در گزارشي به بررسي ديدگاه نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره لزوم حمله به ايران پرداخت و نوشت: هرچند اسرائيل تاكنون 2 بار در سال هاي 1981 و 2007 راكتورهاي هسته اي عراق و سوريه را به صورت موفقيت آميز بمباران كرده است ولي اوضاع كنوني فرق مي كند و تهران، بغداد و يا دمشق نيست.
گاردين در ادامه با اشاره به اينكه دكترين بگين مبني بر اينكه هيچ كشوري در خاورميانه نبايد به انرژي هسته اي دست يابد دو بار تاكنون به طور موفقيت آميز به اجرا درآمده، نوشت: يكبار بگين در سال 1981 زمان حمله به راكتور هسته اي اوسيراك عراق اين دكترين را اجرا كرد و يك بار نيز سپتامبر 2007 زماني كه ايهود اولمرت، نخست وزير اسبق اسرائيل هواپيماهاي جنگي را براي تخريب راكتور هسته اي سوريه عازم اين كشور كرد، اما نتانياهو و تعداد معدود اعضاء كابينه اش كه با نظر وي موافقند بايد بدانند كه اوضاع كنوني با سال 1981 و 2007 متفاوت است.
اين روزنامه افزود: ايران، عراق و سوريه نيست و ايراني ها از دو حادثه قبلي درس گرفته اند، آنها تاسيسات خود را پراكنده و در اعماق زمين ساخته اند و به اين ترتيب دسترسي و تخريب آنها را دشوار كرده اند، بنابراين موفقيت آن چندان تضمين شده نيست و اسرائيل به جاي حمله اي فوري، خود را در جنگي طولاني با ايران و مسلمانان در همه جا خواهد يافت.
هشدار عربستان به اسرائيل
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارانوت از هشدار رياض به تل آويو خبر داد و نوشت: مقامات آمريكايي پيامي را از جانب رياض به تل آويو داده اند مبني بر اينكه به جنگنده هاي صهيونيستي اجازه عبور از حريم هوايي اين كشور براي حمله به ايران را نخواهند داد.
اين روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: عربستان به اسرائيل اطلاع داده است هر گونه جنگنده نيروي هوايي اسرائيل را كه از حريم هوايي اش براي رسيدن به ايران گذر كند، رهگيري خواهد كرد، اين پيام صريح از طريق آمريكا در مذاكرات انجام گرفته با مقامات دولت اوباما در بيت المقدس منتقل شده است.
ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته اي نيست
يك مقام امنيت ملي آمريكا نيز جنجال رسانه هاي صهيونيستي درباره پيشرفت هاي تسليحات اتمي ايران را رد كرد وگفت: ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته اي قرار ندارد.
خبرگزاري رويترز در گزارشي به نقل از اين مقام امنيتي آمريكا نوشت: مقامات آمريكا هنوز باور دارند ايران تاكنون به ساخت تسليحات هسته اي نزديك نشده و تصميمي هم براي ساخت آنها نگرفته است.
اين مقام آمريكايي مدعي شد: معتقديم هنوز زمان و فضا براي ادامه مسيرهاي ديپلماتيك با ايران ميسر است كه پيمودن اين مسير بايد با فشارهاي بين المللي بر دولت ايران همراه باشد ارزيابي ما همچنان اين است كه ايران در آستانه دستيابي به سلاح هاي هسته اي قرار ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها