کد خبر: ۷۲۶۷۱
زمان انتشار: ۰۴:۰۴     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
نشست خبري رييس فدراسيون جهاني كشتي برگزار شد.

به گزارش ايسنا ار لندن، رافائل مارتينتي، رييس فدراسيون جهاني كشتي در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوعات مختلف از جلمه مسائل مربوط به كشتي ايران صحبت كرد.

مارتينتدي در رابطه با داوري كشتي سعيد عبدولي گفت: فرداي آن مسابقه به همراه به همه داوران از جمله دو داور ايراني فيلم آن كشتي را ديديم و به اين نتيجه رسيديم كه قضاوت ان مسابقه درست بود. ايران كشور بزرگي در كشتي است اما برخي مواقع باخت قهرمانان‌شان تبديل به يك تراژدي مي‌شود و نمي‌توانند آن را بپذيرند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا كه از او پرسيد آيا توقع كسب سه مدال طلا توسط ايران را داشتيد؟ گفت: ايران كشور بزرگي در كشتي است. مي‌دانم كه كشتي ورزش اول كشور شما است. اگر در ايران تلوزيون تماشا كنيد يا روزنامه بخوانيد همه در مورد كشتي صحبت مي‌كنند. پس از باخت ورزشكار ايراني فيلا 300 ايميل تند دريافت كرد كه اين نشان مي‌‌دهدكه كشتي در ايران چقدر محبوبيت دارد. كشتي فرنگي ايران سه مدال طلا گرفت كه اين دست من نبود و در المپيك بعدي هم معلوم نيست كه چند تا طلا بگيرد و چون هر كشوري كه بيشتر تلاش كند بيشترطلا مي‌گيرد.

مارتينتي در پاسخ به خبرنگار خارجي مبني بر اينكه چرا كشتي زنان فقط در چهار وزن المپيكي برگزار مي‌شود، گفت: چند بار با ژاك روگ صحبت كرديم كه سه وزن زنان را در المپيك اضافه كند.البته برخي كشورهاي مسلمان از جلمه ايران به خاطر شرايط مذهبي‌شان كشتي زنان ندارند و شايد ايران آخرين كشوري باشد كه كشتي زنان درايران فعال شود، اما فكر مي‌كنم آنها پتانسيل عظيمي در ايران دارند. بارها به ايران پيشنهاد داديم كه در مورد كشتي گرفتن زنان ايراني با روسري و لباس بلند مذاكره كنيم اما هيچ وقت اين اتفاق نيافتاد اين موضوع بستگي به سياست‌هاي ايران دارد، اما ما آماده‌ايم بازهم در اين باره مذاكره كنيم.

مارتينتي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه چرا ايران كه مي‌گوييد از كشورهاي قدرتمند در كشتي است نماينده‌اي در فيلا ندارد؟ گفت: فيلا 180 عضو دارد ايران تنها كشوري است كه نماينده‌اش را نياورد و نماينده چين هم همين وضعيت را داشت. در اينجا دموكراسي مي‌گويد كشورها راي دهند و اعضاي فيلا را انتخاب كنند.

وي افزود: كشورها هم به سياست‌ها و برنامه‌هاي نماينده‌‌ها راي مي‌دهند و آن‌ها هستند كه اعضاء را انتخاب مي‌كنند. من نمي‌توانم اين دموكراسي را تغيير دهم. نااميد كننده است كه ايران وچين نماينده‌اي ندارند، اما فدراسيون‌هاي آن‌ها بايد سياست‌هايي را براي جلب كردن آرا داشته باشند. فدراسيون شما بايد با كشورها مذاكره كند و نظر آن‌ها را جلب كند. اين طور نيست كه به جلسه بياييد و با يك بشكن بگوييد من كانديدا هستم و بايد راي بياورم. فدراسيون‌ها بايد برنامه داشته باشند و نظر راي‌دهندگان را جلب كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها